המוסדיים חתכו בחצי את שכר בעלי חברת צבי צרפתי

בעשור האחרון גרפו שלושת בני משפחת צרפתי, השולטים בחברת הנדל"ן, שכר בכ-80 מיליון שקל - ממוצע שנתי של יותר מ-8 מיליון שקל

מאבק של חלק מבעלי מניות המיעוט בתנאי התגמול הנדיבים שלהם זוכים בני המשפחה השולטת בחברת הנדל"ן צבי צרפתי, הניב פירות והוביל להפחתת שכרם של בני המשפחה המנהלים את החברה. "גלובס" חשף לאחרונה את עלויות השכר העצומות שלהן זכו מייסד החברה צבי צרפתי ושני בניו, שהצטברו בעשור האחרון ליותר מ-80 מיליון שקל - ממוצע שנתי של יותר מ-8 מיליון שקל (מאז הונפקה צבי צרפתי בתל-אביב, לפני יותר מ-20 שנה, מגיע גובה התגמולים לשלושה לכ-150 מיליון שקל).

זימון לאסיפת בעלי מניות שפרסמה אמש החברה מעלה, כי שכרו החודשי (ברוטו) של בעל השליטה צבי צרפתי בתפקידו כיו"ר החברה יופחת ביותר מ-40%, ויעמוד על כ-85 אלף שקל, במקום 150 אלף שקל כיום, נוסף על מענק על בסיס תוצאות החברה ותנאים נלווים.

בסך-הכול, לפי הנתונים שמציגה החברה, שפעילותה מתרכזת בייזום פרויקטים לבנייה בישראל, העלות השנתית של העסקת צרפתי בחברה (שכר ותנאים נלווים) צפויה לרדת בכ-50%, לסכום שנתי של כ-1.2 מיליון שקל, לעומת 2.3 מיליון שקל שקיבל ב-2016.

באשר לבניו, רפי ומשה צרפתי, המכהנים כמנכ"לים משותפים בחברה, שכרם החודשי ברוטו צפוי לרדת ב-40%, לכ-60 אלף שקל לכל אחד, לעומת כ-100 אלף שקל עד כה, וזאת נוסף על מענק על בסיס תוצאות ותנאים נלווים. בהתאם, לפי הנתונים שמציגה החברה, עלות העסקתם השוטפת (ללא מענק) צפויה להצטמצם בכ-45%, לסכום של פחות מ-1 מיליון שקל בשנה כל אחד, לעומת 1.8 מיליון שקל שקיבל כל אחד מהם ב-2016.

התגמולים של בני משפחת צרפתי עלו לכותרות בעקבות מאבק שניהלו בנושא צמד בעלי מניות המיעוט תומר חפץ ועו"ד ארז רוזנבוך. למרות המאבק, הצליחה החברה בחודש אוקטובר האחרון לאשר את המשך כהונתם של צמד המנכ"לים, רפי ומשה צרפתי, בתמיכתו של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שהחזיק אז בכ-9% מההון.

אך בעקבות המרה חלקית של אג"ח החברה למניות, מי שהפך לבעל מניות משמעותי בחברה היה מור בית השקעות, שהצביע נגד הארכת כהונת המנכ"לים. ההערכה הייתה כי מור גם יתנגד לאישור שכרם ולמדיניות התגמול - ובכך יכשיל את המהלך.