יצרנית הבירה הגדולה בעולם רכשה את ווייסבירגר מת"א

חברת הסטארט-אפ נמכרה בסכום מוערך של 80 מיליון דולר ■ ווייסבירגר מספקת מערכות אנליטיקס מבוססות אינטרנט של הדברים ליצרני משקאות, מסעדות וברים

תחרות נשיאת בירה למרחק בגרמניה / צילום: Michael Dalder, רויטרס
תחרות נשיאת בירה למרחק בגרמניה / צילום: Michael Dalder, רויטרס

חברת הסטארט-אפ ווייסבירגר מתל-אביב, המספקת מערכות אנליטיקס מבוססות אינטרנט של הדברים ליצרני משקאות, מסעדות וברים, נמכרה בסכום מוערך של 80 מיליון דולר.

הרוכשת היא אנהאוזר-בוש אינבוו (Anheuser-Busch InBev), יצרנית הבירה הגדולה בעולם, המחזיקה כ-400 מותגי בירה, בהם בקס, באדווייזר, סטלה, הוגרדן ולף. 

ווייסבירגר הוקמה ב-2011 על-ידי המנכ"ל עומר עגיב וסמנכ"ל הפיתוח העסקי אורי פינגרר, ועל-פי נתוני crunchbase גייסה עד היום 10 מיליון דולר. בין משקיעי החברה נמצאים גיגי לוי וייס , Innovation Endeavors של אריק שמידט, IAngels ו-IVC.

המוצרים של החברה כוללים חיישנים המוצבים בברזי בירה, במקררים ובנקודות חשובות נוספות בשרשרת האספקה, ומספקים לבעלי בארים ומסעדות, כמו גם ליצרני משקאות, תמונה מלאה של איכות המשקאות, מצב המלאי, הרגלי צריכה ועוד.

על-פי אתר החברה, ברים שעשו שימוש במערכת שפיתחה הגדילו את המכירות מכל ברז בירה ב-32% והפחיתו את כמות הבירה המבוזבזת ב-50%, בין השאר באמצעות קידום מכירות יעיל יותר.

בהודעה שפרסמה החברה לפני כ-8 חודשים אמר פינגרר כי "השימוש במערכת שלנו משלב בבר טכנולוגיות מתחום האינטרנט של הדברים, המאפשרת לחפצים כמו ברזי בירה לשלוח ולקבל מידע דרך האינטרנט. מערכות ביג דאטה האוספות מידע על הרגלי השתייה בבר ומנתחות אותו לתובנות על התנהגות הלקוחות, שיפתיעו אפילו את הברמן שמזג את המשקאות בעצמו".

לווייסבירגר יש פעילות בצפון ובדרום אמריקה, באירופה ובאסיה כולל ישראל. מטה החברה ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים בתל-אביב, ובנוסף מחזיקה החברה משרדים בארה"ב ובריטניה. לצד עגיב ופינגרר מובילים את את החברה סמנכ"ל התפעול אילן סובל; ה-CTO ארי מרגלית; סמנכ"ל הכספים איתמר גינזבורג; וראש תחום אנליטיקס גיל קפלן.