חברת האיתור וניהול הציים פוינטר נכנסת לתחום הביג דאטה

מנכ"ל החברה בכנס CARS 2018 באילת: פוינטר מפתחת פתרונות לניתוח ומסחור נתונים ממערכות מקושרות וחיישנים לרכב חכם

טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת האיתור וניהול הציים פוינטר מרחיבה את פעילותה לתחום הרכב החכם ונכנסת לתחום הביג דאטה והמסחור (MONETIZING) של נתונים המופקים מהרכב - כך עולה מהרצאתו של אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל, בוועידת Cars 2018, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר בשיתוף "גלובס".

לדברי גולדשטיין החברה "יושבת במשולש שבין יבואני הרכב ללקוח הסופי". מערכות הטלמטיקה של החברה מאפשרות כיום לאסוף ונתח נתונים כמו מיקום כלי הרכב ותדירות הגעה לעסקים ומרכזי קניות, עצירה בתחנות דרכים היקף השימוש במוקדי מצוקה ובתיקוני הדרכים ועוד. את הנתונים הללו, שמועברים לענן ניתן לתרגם, בין השאר, לשירותי צפייה ורייטינג כמו חשיפה לשלטי חוצות, או לנתונים עירוניים ובטיחותיים כמו זמני המתנה ברמזור ניהול עומסים ועוד.

המערכות המקושרות החדשות לרכב של פוינטר יכולות כבר היום לנטר בין השאר נתונים כמו סוג המוזיקה שאליה מאזינים הנהגים ולהצליב אותה עם סוג וצבע הרכב, מיקום וכדומה כדי להשיג פנייה ממוקדת לנהגים באמצעות פרסום רדיופוני. בנוסף מאפשרת המערכת לקבל נתוני תחזוקה על קילומטרים של נסיעה, שעות מנוע ופרטים בעלי ערך ביטוחי איכותי כמו מספר התאונות ומצבו המכאני של הרכב לצורך הצעת עסקת טרייד אין, קביעת עיתוי מכירת הרכב ביד 2 וכדומה. כמו כן בחברה מפתחים כיום פתרונות לקישור בין הרכב לבית החכם ואפשרויות לניהול הרכב מרחוק, דרך שרתים בענן.

כדי להפיק ערך מהנתונים שנאספים מהצי המנוהל משקיעה כיום החברה בפיתוח פתרונות בינה מלאכותית וניהול מרחוק באמצעות הענן. לדברי גולדשטיין יכולות אלה יקבלו משנה תוקף ככל שתתרחב תפוצת כלי הרכב החשמליים, כמו למשל בכלי הרכב החשמליים השיתופיים בפרויקט של CAR2GO בחיפה, בו נעשה שימוש במערכות של פוינטר.

בענף מעריכים כי החברה כבר נמצאת במו"מ או בהסכמים עם יבואני הרכב לצורך מסחור נתונים. על פי מחקר של חברת הייעוץ מקנזי, שוק מסחור נתוני הנהיגה והרכב על בסיס החיישנים והמערכות המקושרות ברכב החכם, צפוי לצבור תאוצה משמעותית בשנים הבאות ולהגיע לנפח של מאות מיליארדי דולרים עד 2030.