נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניות התקשורת בלטו לשלילה

מניות הסלולר הובילו את הירידות ■ הסערה בבזק לא נגמרה: המשקיעים האקטיביסטים יקבלו את מבוקשתם? ■ אורנשטיין יידון בהסדר החוב של אפריקה ■ גורטובוי עוזב את בי.ג'י.איי בעקבות כתב האישום

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בירידות שערים. בבורסות אירופה מתנהל המסחר בעליות.

 

מניית בזק  זינקה אמש, והמשיכה לרכז עניין, על רקע מאבק של מספר משקיעים, בהובלת קרן אליוט האקטיביסטית, לשנות את הרכב הדירקטוריון והממשל התאגידי בחברה. דוד גרנות, יו"ר דירקטוריון החברה, נפגש בשבוע שעבר עם נציגי קרן אליוט בלונדון, וזאת על רקע דרישת הקרן להחליף את הדירקטורים בבזק. גרנות הגיע לפגישה עם נציג של ברקליס ועם סמנכ"ל הכספים של בזק, יהלי רוזנברג, וככל הידוע הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. (לסיפור המלא)

סנטימנט שלילי נרשם במניות הסלולר על רקע ההתקדמות בפריסת התשתית הטכנולוגית והמותגית לרשת החדשה של חזי בצלאל, שתיקרא We וצפויה לעלות לאוויר באמצע מרץ. נציין את פרטנר  ו-סלקום .

אפקון החזקות  של משפחת שמלצר הודיעה אתמול כי הצעתה לרכישת 75% ממניותיה של חברת DM תמורת כ-41 מיליון שקל, היא הזוכה במסגרת מכרז למכירת השליטה בחברה, המשתייכת לקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ'. ככל הידוע הצעה זו, המשקפת ל-DM שווי של כ-55 מיליון שקל, נבחרה מבין קרוב ל-20 גופים שהתעניינו ברכישת השליטה בחברה, כששלוש החברות שהגיעו לישורת האחרונה של המכרז היו אפקון, טלרד והאחים יעקובי.

חברת הליסינג פריים ליס, שמשתייכת לקבוצת דוד לובינסקי שבשליטת יצחק מנור , לקחה לאחרונה הלוואה פרטית בהיקף של חצי מיליארד שקל מהראל, מפסגות ומהפניקס - כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע הראל מעמידה לפריים ליס 200 מיליון שקל, ואילו פסגות והפניקס 150 מיליון שקל כל אחת. (לסיפור המלא)

אפריקה ישראל מתכננת להגיש בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בת"א את הבקשה לאישור הסדר החוב בחברה. בבקשה אמור לדון נשיא המחוזי ת"א, השופט איתן אורנשטיין, שניהל בעבר גם את הסדר החוב בקבוצת אי.די.בי אחזקות. (לסיפור המלא)

סיום עידן בחברת בי.ג'י.איי : הגשת כתב האישום נגד גרגורי גורטובוי , מי שהיה בעל השליטה בפירמידת החברות שבבסיסה חברת המזון ויליפוד, הובילה לכך שבסוף השבוע האחרון, כמעט שבועיים לאחר הגשת כתב האישום, הודיע גורטובוי על התפטרותו מתפקיד יו"ר בי.ג'י.איי. (לסיפור המלא)