בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אוסטריה מיקרוסיסטמס זינקה על רקע הדרישה הגוברת לחיישנים מצד יצרניות סמארטפונים ■ מזכר ממשלתי בסין: אירועים שלא ניתן לחזות או זוכים להתעלמות ישפיעו השנה על השווקים בצורה קריטית

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

מגמה מעורבת נרשמה היום (ב') בבורסות אירופה, ביום המסחר הראשון לשבוע זה ועל רקע עליות הסופ"ש בוול סטריט.

 

מניות הטכנולוגיה בלטו, כאשר מניית אוסטריה מיקרוסיסטמס (סימול: AMS) זינקה בבורסה האוסטרית בעקבות נתונים פיננסיים שפרסמה, המצביעים על כך שכמעט הכפילה את הכנסותיה ב-2017 על רקע דרישה גוברת לחיישנים מייצורה מצד יצרניות סמארטפונים, ביניהן אפל. חברת המוליכים למחצה דיאלוג (סימול: DLG) בולטת בבריטניה על רקע הנתונים שפורסמו, בעקבות הדמיון בין פעילות החברות.

חברת הטכנולוגיה הרפואית השוודית גטינג (סימול: GETI-B) פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי, שנפלו מתחת לצפי האנליסטים. החברה צופה גדילה מתונה במכירות ב-2018.

ביום שישי פורסם נתון התמ"ג האמריקאי לרבעון הרביעי, שהעיד על צמיחה של כ-2.6% (בהתאמה שנתית) - נמוכה מהתחזיות לנתון של 3%.

בשוקי אסיה נרשמה היום נעילה שלילית.

 

הבורסות בסין, שהחלו את יום המסחר בעליות, עברו למחוזות השליליים על רקע פרסום מזכר שכתב פקיד בוועדת הפיתוח והרפורמה הלאומית בסין, לפיו "ברבור שחור" (אירוע שלא ניתן לחזותו) או "קרנף אפור" (אירוע שניתן לצפות אך זוכה להתעלמות) צפויים להגיע השנה ולגרום להשפעות קריטיות על מצב השווקים.

בהונג-קונג בולטות מניות האנרגיה והטלקומוניקציה, ביניהן CNOOC , סינופק ו-צ'יינה מוביל .