בג"ץ דחה עתירת בזק נגד עבודות קבלנים ברשת שלה

עובדי בזק נוקטים עיצומים בימים האחרונים בשל התנגדותם לעבודות שעושות פרטנר וסלקום דרך קבלנים חיצוניים ברשת שלה ובאישור משרד התקשורת

בזק / צילום: איל יצהר
בזק / צילום: איל יצהר

בג"ץ דחה היום (ב') את עתירתה של חברת בזק, שביקשה לחייב ביצוע עבודות פרישת הסיבים ברשת שלה על-ידה באופן בלעדי, ולא לאפשר פרישת סיבים על ידי חברות מתחרות כמו פרטנר וסלקום. ההחלטה תאפשר את המשך פרישת הסיבים גם על -די החברות המתחרות במתכונת ובכללי האסדרה שנקבעו על-ידי משרד התקשורת.

מדובר במכה כואבת ונוספת לבזק, שלמען האמת צפתה שהסיכויים להשיג את תמיכת בג"ץ לנושא היו קלושים. בזק, ניסתה למנוע בכל דרך את העסקת עובדי הקבלן על-ידי פרטנר וסלקום, ובלחץ העובדים ניסתה לקדם פשרות שונות, אך ברגע שמשרד התקשורת התיר זאת, למעשה הוא העניק לסלקום ולפרטנר את הזכות המלאה לבצע עבודות השחלה של סיבים אופטיים ברשת בזק על-ידי קבלנים.

עובדי בזק נמצאים בסכסוך עבודה בסוגיה ונוקטים עיצומים בימים האחרונים עקב כך. מעניין יהיה לראות האם העובדים ימשיכו בעיצומים או שיפסיקו אותם כעת בעקבות פסיקת בג"ץ.

שר התקשורת, איוב קרא, מסר היום: "אני מברך על ההחלטה. אנו נמשיך לפעול לקידום התחרות ופרישת תשתיות רחבות פס במדינת ישראל לרווחת הציבור, ונעשה הכול להעלות את ישראל בתשתיות אינטרנטיות לרמה גבוהה וטובה יותר".