סיידוף מציע: פירעון לנושי יורוקום נדל"ן ושחרור שיעבודים

פירעון של החוב, העומד על כ-250 מיליון שקל, ישחרר לסיידוף את מניות חברת חלל ועודפים מפרויקט "מידטאון" בת"א, שניתן יהיה לשעבדם לבנקים ■ הנושים ביורוקום תקשורת - דיסקונט, הפועלים והבינלאומי לפי הערכות, לא צפויה מחר הצבעה על ההסדר באסיפת הנושים

לקראת אסיפת הנושים בקבוצת יורוקום שתיערך מחר (ג'), נתי סיידוף מציע מתווה חדש שעשוי לשפר משמעותית את הסיכוי שלו לקבל את הסכמות הבנקים להסדר - כך נודע ל"גלובס".

לאחר שיחות שקיימו נציגי סיידוף עם נציגי הבנקים בימים האחרונים, עולה כי המתווה המסתמן צפוי לכלול פירעון לחוב של הקונסורציום ביורוקום נדל"ן בראשות מזרחי טפחות ומספר גופים מוסדיים. פירעון של החוב לקונסורציום, העומד על כ-250 מיליון שקל, ישחרר לסיידוף את חברת חלל ואת העודפים מפרויקט "מידטאון" בתל-אביב המשועבדים היום לנושי יורוקום נדל"ן. מדובר בשיעבודים משמעותיים, שלאחר שחרורם ניתן יהיה לשעבדם לבנקים הנושים ביורוקום תקשורת - דיסקונט, פועלים והבינלאומי. מתן שיעבודים שכאלה אמור לשפר משמעותית את מצבם של הבנקים ביורוקום תקשורת, ועשוי לשכנע אותם לקבל את הסדר החוב.

עדיין לא ברור מה יהיה רכיב המזומן שיביא עימו סיידוף להסדר החוב והאם הוא יהיה גבוה משמעותית לעומת המתווה הנוכחי שעמד על 400 מיליון שקל, ובכלל איך ייראה המתווה כולו. נזכיר כי כיום כולל המתווה, מלבד הזרמת ההון, פריסת חוב של 323 מיליון שקל, ופירעון על בסיס אפסייד עתידי בשווי החברה של חוב בהיקף של עד 447 מיליון שקל.

בכל אופן, לפי הערכות, מחר לא אמורה להתקיים הצבעה באסיפת הנושים על ההסדר, אלא צפויה דחייה של ההצבעה לשבוע-שבועיים על מנת ללמוד את ההצעה ולגבש שיחות על המתווה. "ניתן להגיע להסדר בתוך כשבועיים", העריך גורם המעורב במגעים.

עדיין לא בכיס של סיידוף

למרות השיפור המסתמן, רכישת יורוקום, המחזיקה בגרעין השליטה בבזק, עדיין לא נמצאת בכיסו של סיידוף. אופציה רצינית נוספת הנמצאת על הפרק היא שיורוקום, שנמצאת כיום בשליטת שאול אלוביץ', תירכש ע"י קבוצת אי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין.

אי.די.בי עדיין לא הניחה הצעה רשמית לרכישת הקבוצה, שכן רשות ההגבלים לא מאפשרת לה להתמודד על הרכישה כל עוד היא בעלת השליטה בסלקום. באי.די.בי מקיימים שיח עם הרגולטורים בנושא, וברגע שיגיעו להסדר מקובל עמם צפויה הקבוצה להגיש הצעה רשמית לבנקים. אלשטיין, נציין, נמצא בימים אלה בישראל והוא צפוי במסגרת ביקורו לעסוק גם בנושא עסקת יורוקום.

ההערכות במערכת הבנקאית, המתבססות על שיחות לא רשמיות בנושא, הן שהמתווה שתציע אי.די.בי אטרקטיבי יותר מזה של סיידוף. יחד עם זאת, יישום ההסדר נחשב למורכב יותר, שכן כאמור, על אי.די.בי למכור את סלקום; וכן, לפתור את סוגיית הפירמידה משום שאסור לה להוסיף עוד קומות למבנה הקונצרן (בעוד שקבוצת יורוקום בנויה כפירמידה). לעומת זאת, הצעתו של סיידוף זמינה יותר ובידיו גם הון פנוי לביצועה.

לקבוצת יורוקום חוב של מעל ל-1.5 מיליארד שקל. לפני כמה שבועות פנו הבנקים לביהמ"ש בבקשת פירוק, ונציגיהם מונו לעת עתה כמשקיפים בקבוצה. גיבוש הסדר חוב בקבוצת יורוקום נחשב למורכב מכמה סיבות, והמרכזית שבהן היא שיש נושים שונים לקבוצה, כאשר כל אחד נמצא בפוזיציה אחרת ועם ביטחונות אחרים. כך שגיבוש מתווה שיהיה מקובל על כולם נחשב למשימה לא פשוטה.