סגירה שלילית באירופה בעקבות ירידות חדות בוול סטריט

שוק המניות האיטלקי עלה מתחילת השנה ב-9% ■ מניות הרכב ביפן רשמו ירידות

בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק
בורסת טוקיו / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') בירידות שערים, זאת על רקע המגמה השלילית בוול סטריט. מדד ה"פחד" זינק ב-17% לרמה של 12.9 נקודות. המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות.

 

בתאריך ה-4 במארס יתקיימו בחירות באיטליה. שוק המניות האיטלקי כבר עלה מתחילת השנה ב-9%. האג"ח הממשלתית לעשר שנים מניבה תשואה של 2.2%, והמרווח ביחס לאג"ח הגרמנית המקבילה חזר לרמות שלפני המתיחות הפוליטית שהחלה לקראת משאל העם החוקתי שהיה ב-2016, שבעקבותיו נאלץ ראש הממשלה המבטיח לשעבר, מתאו רנצי, לוותר על משרתו. הצמיחה ברבעון השלישי של 2017 בכלכלת איטליה עלתה לקצב שנתי של 1.7%, והאינדיקטורים האחרונים מאותתים שהיא מתקרבת ל-2%. 

עונת הדוחות בעיצומה, ובהמשך היום פיליפס תדווח על התוצאות של הרבעון האחרון של השנה.   

 

העיתון היפני "ניקיי" דיווח אתמול כי אפל  חותכת בחדות את ייצור מכשיר הדגל החדש שלה, "אייפון X", לרבעון הראשון לשנת 2018. מחירו של המכשיר החדש עומד על 999 דולר וזה מכשיר הסלולר היקר ביותר של החברה עד כה, וכנראה אחד מהמכשירים היקרים בשוק ככלל. בין היתר בשל עלותו הגבוהה, החברה לא הצליחה לעמוד בתחזית המכירות בתקופת החגים האחרונה.

כתוצאה מכך החברה הודיעה בימים האחרונים לספקים כי היא חותכת בחדות את הייצור לרבעון הראשון בשנת 2018 ל-20 מיליון יחידות, כאשר התכנון המקורי היה לייצר 40 מיליון יחידות.

הניקיי היפני רשם ירידות של 1.55%, מובל על ידי מניות הרכב: טויוטה  ירדה ב-0.18%, והונדה  רשמה ירידות של 0.56%. הקוספי ירד גם הוא ב--1.07%, מובל ע"י מניות הטק. סמסונג אלקטרו-מכניקס  צנחה בלמעלה מ-2%, ו- SK Hynix נפלה ב-2.79%.

הסנטימנט השלילי משפיע גם על מניות הטכנולוגיה, כאשר סופטבנק  רשמה ירידות של 1.48%, וסוני  איבדה 1.93%.