יורוקום: הצעת סיידוף תעלה לאישור הבנקים; אלשטיין בתמונה

(עדכון) - הדיון בביהמ"ש נפסק כדי שהצדדים ינסו להגיע להסכמות ■ אלשטיין, שהצעתו טובה יותר מזו של סיידוף, נמצא עדיין בתמונה, אך בבנקים נרתעים מכך שגיבוש הסדר עמו כרוך בסיכונים רגולטוריים, שכן רשות ההגבלים דורשת ממנו מכירה מיידית של סלקום "טרם יצירת זיקה לבזק"

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

הסדר החוב שמציע נתי סיידוף יעלה לאישור הנהלות הבנקים - כך עולה מהפשרה המסתמנת בין נציגי הבנקים לסיידוף בדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

למרות זאת, הצעתו של אדוארדו אלשטיין עדיין לא ירדה מהפרק לרכישת יורוקום. "לא נתנו התחייבות לנון-שופ (בלעדיות לסיידוף - ע.א)", אמר עו"ד פיני רובין, המייצג את בנק הפועלים. עדיין לא ברור מהם לוחות הזמנים לאישור.

הפשרה גובשה לאחר שבתחילת הדיון התגלו חילוקי דעות במהלך הדיון בבית המשפט בסוגיית יורוקום בין עורכי הדין של נתי סיידוף לבנקים. נציגי הבנקים ביקשו ארכה של 30 יום בכדי להגיע להסדר סופי; ואילו עו"ד אמיר ברטוב, המייצג את סיידוף, מתנגד ודורש שההצעה תעלה להצבעה בעוד שבוע.

"אנו מנהלים משא-ומתן עם החברה ונושיה, תחת ההנחה שכל הבנקים יגידו שהנוסח המעודכן בשל לעלות להנהלת הבנקים ויעלה להצבעה ב-7 בפברואר. איני מסכים לקריאה של חודש. לא נהיה שם, אנו כאן כדי לעשות עסקה", אמר בתגובה לבקשת הבנקים לקהל ארכה לגיבוש הסדר סופי.

השופט איתן אורנשטיין הסכים לדברי ברטוב, והדיון יצא להפסקה בניסיון להגיע להסכם.

כאמור, הבנקים הודיעו היום לבית המשפט כי הם מבקשים זמן נוסף לגבש הסדר בקבוצת יורוקום, וכי בכוונתם לקדם המגעים בעיקר מול נתי סיידוף, ששיפר הלילה פעם נוספת את הצעתו. לבנקים חשוב היום להציג חזית אחידה, על מנת למנוע מצב בו בית המשפט יחליט היום להעביר לנושי יורוקום נדל"ן את הביטחונות לצורך מימושם, ובכך ירע משמעותית את מצב הנושים ביורוקום תקשורת.

יחד עם זאת, אדוארדו אלשטיין בעל השליטה בדסק"ש עדיין בתמונה ומתמודד על הרכישה. הצעתו של אלשטיין נחשבת טובה יותר מסיידוף, אולם המכתב ששלחה אמש רשות ההגבלים לגבי רכישה אפשרית שכזו הרתיעה את הבנקים, שחוששים שיהיה קשה לקדם עסקה מול אלשטיין המחויב למכור את סלקום כתנאי לרכישת השליטה בבזק של יורוקום באופן מיידי.

אמש שלחה רשות ההגבלים מכתב המבהיר שהעסקה לרכישת יורוקום ע"י דסק"ש מחייבת היפרדות מיידית מסלקום הפעילה באותו ענף כמו קבוצת בזק. "מבלי לקבוע מסמרות, לא תוכל הממונה על הגבלים עסקיים לאשר לעסקה שכזו, אלא אם תמכור דסק"ש את מלוא זכויותיה בסלקום לצד שלישי בלתי קשור אליה טרם יצירת הזיקה לבזק (fix it first)", נכתב במכתב ששלחה הרשות אתמול בעקבות הגשת הצעה רשמית ע"י דסק"ש לרכישת יורוקום.

לא ברור מה הפרשנות המשפטית של "יצירת זיקה לבזק", והאם המכתב חוסם כל אפשרות לקיום שיחות. יחד עם זאת, בבנקים חוששים שהמכתב היא אינדיקציה ראשונה לכך שהרגולציה תטיל מגבלות וקשיים בגיבוש עסקה עם אלשטיין, ולכן נוטים בשלב זה להעדיף לקבל עסקה עם סיידוף, שאמנם רכיב המזומן בה נמוך יותר, אך הסבירות למימושה גבוה יותר. אלא שמבחינת דסק"ש עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, והקבוצה צפויה לקדם את ההסדר הן מול הבנקים והן מול הרגולטורים הרלוונטיים.

אמש לאחר אסיפות הנושים, קיימו נציגי סיידוף שיחות עם נציגי הבנקים ויורוקום, המיוצגת ע"י חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן. סיידוף שיפר את הצעתו בכך שהעלה את רכיב המזומן ב-25 מיליון שקל נוסף לסך כולל של חצי מיליארד שקל. בנוסף לכך ההסדר כולל פירעון לחוב של הנושים ביורוקום נדל"ן, לצורך שחרור הביטחונות שלהם לטובת הבנקים הנושים ביורוקום תקשורת. לפי המתווה החדש יפרע סיידוף 75 מיליון שקל מתוך 250 מיליון שקל חוב לקונסורציום הנושים של יורוקום נדל"ן, בראשות מזרחי טפחות, ואילו הבנקים ביורוקום תקשורת (דיסקונט, פועלים והבינלאומי) יפרעו למזרחי טפחות את יתרת הסכום העומד על כ-175 מיליון שקל. בהצעה החדשה משפר סיידוף את הריבית לבנקים על הלוואה זו מ-4% ל-9%- ריבית שנחשבת אטרקטיבית ביחס לרמת הסיכון של ההלוואה.