נעילה מעורבת בוול סטריט; דוחות ענקיות הטכנולוגיה במוקד

איביי הודיעה על פרידה מפייפאל כספקית מערכת התשלומים שלה - ומנייתה עלתה בחדות ■ הכנסות עליבאבא זינקו בשיעור עצום ■ מחר: דוחות אקסון מוביל ושברון

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת לאחר תנודתיות רבה, על רקע נעילה מעורבת באסיה ונעילה שלילית בבורסות אירופה. אמש ננעל המסחר בניו-יורק במגמה חיובית, לאחר מספר ימים בהם נרשמו ירידות משמעותיות בוול סטריט - במה שיכול להיות תיקון מסוים של העליות הממושכות מתחילת השנה. דוחות ענקיות הטכנולוגיה במוקד.

 

גזרת המאקרו

בגזרת הנדל"ן, פורסם מדד הוצאות המשק בארה"ב על פרוייקטי בנייה, שעלה ב-0.7% בהשוואה לדצבר - גבוה במעט מהתחזיות.

בשוק הרכב מתפרסמים נתונים אודות המכירות בחודש ינואר. התחזית צופה מסירות בהיקף של 17.9 מליון כלי רכב. מדד זה מצביע על חוסנו של הציבור להתחייב להלוואות ארוכות טווח והיקף. 

בהתאם לתחזיות המוקדמות, הפדרל ריזרב הודיע אמש על הותרת שיעור הריבית בארה"ב ללא שינוי על 1.5%. 

מרכזות עניין

חברת השילוח UPS  ריכזה עניין לאור פרסום הנתונים לרבעון הרביעי. על אף שהחברה הציגה עלייה ברווחיות מהפסד ברבעון המקביל בשנה שעברה, היא יורדת בקדם מסחר.

איביי  המשיכה לרכז עניין, זאת לאחר הודעתה אמש כי היא תפתח מערכת תשלומים עצמאית לשירותיה במסחר האלקטרוני. הודעה זו של איביי מבססת את מעמדה כחברה אוטונומית שלא רק מציעה פלטפורמת מסחר, אלא גם מערכת תשלומים עצמאית, ובכך מפחיתה את הנטל בספקים חיצוניים. מדובר בהמשך המגמה אותה התחילה ב-2015, בעת הפיצול מחברת פייפאל , שירדה אמש ב-8%.

פייסבוק  עמדה במוקד לאחר פרסום הדוחות המאכזבים אמש. בשעות שלאחר המסחר מחיר המניה צלל בכמעט 4.5%, אולם בקדם מסחר הבוקר (שעון ארה"ב) המניה עולה ב-2%. החברה הציגה נתונים מעורבים: מחד היא מצביעה על עלייה בהכנסות וברווח למניה. מנגד, הציגה החברה ירידה בכמות המשתמשים בשוק העיקרי שלה, צפון אמריקה, וכן ירידה בשעות השימוש היומיות ברבעון האחרון. בחברה הסבירו שהם מפצים על הירידה בזמן השימוש באמצעות העלאת מחיר הפרסום. בנוסף לכך, הודיעה החברה כי תאסור פרסום של תכני "הונאה" דוגמת הימורים ואופציות בינאריות. על אף המחווה המוסרית, ספק אם המשקיעים יסכימו למדיניות הפרסום החדשה. 

 עונת הדוחות

היום צפויים להתפרסם דוחות נוספים של חברות משמעותיות בוול סטריט. אלפאבית , החברה האם של גוגל, תציג את נתוניה לשנה שחלפה. המניה צפויה לעורר עניין לאור המגמות בשוק הפרסום העולמי והסקטורים הרבים בה פועלת החברה. דוחות נוספים: חברות האשראי ויזה  ומסטרקארד , יצרנית המצלמות גו-פרו (סימול: GPRO), ויצרנית הרכב פרארי .

את מירב העניין צפויים לרכז דוחות אפל , שיפורסמו היום לאחר נעילת המסחר. החברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם תעמוד למבחן חשוב, לאור הדיווחים ההולכים וגוברים על קיצוץ ביעדי הייצור של מכשיר הדגל החדש שלה, האייפון X, וכן על רקע המאמץ הגובר של מנכ"ל החברה, טים קוק, לייצר מנוע רווח משמעותי מהשירותים שמספקת החברה. החברה סובלת מפרץ יחסי ציבור שליליים בתקופה האחרונה, על רקע הודאתה כי האטה את פעילותם של מכשירי אייפון מיושנים - צעד שעורר כעס רב בקרב משתמשי החברה, שחלקם אף הגישו תביעות ייצוגיות נגדה במקומות שונים בעולם.

גם  אמזון ,  תציג את תוצאותיה מהרבעון האחרון, המסכם את קדחת הקניות מתקופת הכריסמס. 

עליבאבא  הסינית דיווחה על הכנסות רבעוניות של 13.19 מיליארד דולר - נתון שעבר את תחזיות האנליסטים, ומייצג עלייה של כ-56% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. 

מחר צפויות ענקיות הנפט והדלק, שברון  אקסון מובייל  מוביל לפרסם את דוחותיהן. ההערכה שהחברות יפרסמו תוצאות חיוביות, זאת לאור שילובם של העלייה הכלל עולמית במחירי הנפט וכן שיפורים טכנולוגיים המסייעים בהפקת הנפט ומביאים לשיפור ברווחיות.