טלגרם הוסרה מחנות האפליקציות של אפל בשל תוכן בלתי הולם

(עדכון): האפליקציה חזרה לאפסטור ■ משתמשי הרשת החברתית רדיט שמו לב להסרה ראשונים והעלו ספקולציות על קשר אפשר בין ההסרה לבין הודעת החברה על עדכון האפליקציה עבור אנדרואיד באותה השעה ■ מייסד טלגרם צייץ בטוויטר כי האפליקציה נעלמה מהחנות בשל "בעיה מינורית", וכי היא "אמורה לשוב לחנות בקרוב"

טלגרם\ מתוך: reuters
טלגרם\ מתוך: reuters

אפליקציית המסרים המיידיים הפופולארית טלגרם והאלטרנטיבה המהירה יותר טלגרם X הוסרו מחנות האפליקציות של אפל ללא הסבר מצד החברה.

משתמשי הרשת החברתית רדיט שמו לב להסרה ראשונים והעלו ספקולציות על קשר אפשר בין ההסרה לבין הודעת החברה על עדכון האפליקציה עבור אנדרואיד באותה השעה. אחד המשתמשים טען כי שוחח עם התמיכה של טלגרם שאמרו כי ההסרה לא הייתה מכוונת, וכי שתי האפליקציות יוחזרו לחנות בקרוב. משתמשים אחרים שיערו שטלגרם כנראה מתכוננת להוציא עדכונים לאפליקציות והסירה אותן בטעות. משתמשים בטוויטר בכל העולם דיווחו שלא הצליחו למצוא את האפליקציה, כך שההסרה אינה אופיינית לאיזור מסוים בלבד.

פבל דורוב, מייסד טלגרם, צייץ בטוויטר כי האפליקציה נעלמה מהחנות בשל "בעיה מינורית", וכי היא "אמורה לשוב לחנות בקרוב".

טלגרם פופולרית גם בישראל, ומזוהה במידה רבה עם פלטפורמות סחר בסמים ובעיקר בקנאביס. הגדולה שבהן, טלגראס, מונה כיום יותר מ-100 אלף איש, ונהנית כמובן מהאנונימיות והפרטיות שמספקת האפליקציה - למרות מאמציה של המשטרה להיאבק בה. כמובן, בטלגרם קיימות גם קבוצות ישראליות רבות שאינן ניצבות בעימות מול החוק. גם בעולם היו טענות כנגד חוקיות השימושים באפליקציה, ובין היתר נטען כי טרוריסטים מדאעש עושים בה שימוש.

עדכון, 18:40: בעלי אייפון מדווחים שהאפליקציה חזרה לאפסטור. לפני כן אמר פאבל דורוב שהקונפליקט מול אפל נגע להפצת "תוכן בלתי הולם" באפליקציה, אך לא פירט.