רווח של 20 מיליארד דולר ל-AT&T - הודות לרפורמת המס

רפורמת מס החברות - שלה ייחל זה זמן רב המנכ"ל רנדול סטיבנסון - אפשרה ל-AT&T לרשום רווח של 19 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, למרות שהכנסותיה ירדו ב-0.4%

רנדול סטיבנסון מנכ"ל AT&T / רויטרס
רנדול סטיבנסון מנכ"ל AT&T / רויטרס

AT&T  רשמה רווח על הנייר בסך 20 מיליארד דולר הודות לרפורמת המס הפדרלית של הנשיא טראמפ, שתניב לה כ-3 מיליארד דולר במזומן כבר השנה. את ה"מציאה" הזאת מתכננת החברה להוציא על שדרוג הרשת שלה. רפורמת מס החברות - שלה ייחל זה זמן רב המנכ"ל רנדול סטיבנסון - אפשרה ל-AT&T לרשום רווח של 19 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, למרות שהכנסותיה ירדו ב-0.4%. החטיבה האלחוטית הפתיעה את האנליסטים כשהחתימה 329 אלף מנויים חדשים ברבעון האחרון, והגדילה את פלח האוכלוסייה רב-הערך ביותר לחברה לאחר שנים של ירידות. החברה סיימה את השנה עם 141.6 מיליון מנויי אלחוט, לאחר שהגדילה גם את מספר לקוחות החבילות הסלולריות.

חטיבת הטלוויזיה בלוויין איבדה 147 אלף מנויים ברבעון הרביעי, ושירות הסיב האופטי U-Verse איבד 60 אלף לקוחות וידיאו. אך שירות הזרמות הווידיאו של החברה, DirecTV Now, רשם גידול נטו של 360,אלף מנויים.

מניית החברה קפצה ב-2.5% בסחר אלקטרוני לאחר תום המסחר הרגיל בבורסה.

על ביצועי AT&T העיב מאבקה של החברה ברשויות ההגבלים העסקיים של ארה"ב, המתנגדות לכוונתה לרכוש את טיים וורנר ואת נכסי הבידור שלה, הכוללים את CNN HBO ואולפן הסרטים וורנר בראדרס. ב-19 במארס ייפתח המשפט, ואתמול (ד') אמר סטיבנסון: "אנחנו ממשיכים להיות סמוכים ובטוחים שנשלים את המיזוג הזה".

ספקית השירותים האלחוטיים השנייה בגודלה בארה"ב במונחי מספר מנויים נקלעה בשנים האחרונות לקשיים. ההכנסות התכווצו מכיוון שיריבות שמספקות שירותים זולים יותר פיתו את הלקוחות. מצבה של חטיבת הטלפון הנייח אינו טוב יותר, וחטיבת DirecTV מתמודדת עם צופי טלוויזיה תאבי חיסכון שמעדיפים להתנתק משירותי הכבלים. לקראת סוף השנה רשמה חטיבת הטלוויזיה פרץ של צמיחה ב-DirecTV Now. ב

שיחת ווידאו עם אנליסטים אמר סמנכ"ל הכספים, ג'ון סטיבנס, כי שירות הסטרימינג זוכה למנויים חדשים בקרב לקוחות שהתנתקו מהכבלים, וכן בקרב לקוחות שרוכשים את חבילת הטלוויזיה הראשונה שלהם. "ניתן לייחס חלק גדול מהצלחתנו בקרב המנויים לחבילות המשולבות שלנו", אמר סטיבנס, בהתייחסו לשירותים שמשלבים טלפון אלחוטי, טלוויזיה ושירותים אחרים.

בסך הכול דיווחה AT&T על רווח של 19.04 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, או 3.08 דולר למניה, הודות לרווח החד-פעמי מקיצוץ תשלום המס שלה.