פרוטרום רוכשת עוד חברה ישראלית ב-21 מיליון דולר

זו הרכישה השלישית של חברה ישראלית ע"י פרוטרום בשנה האחרונה ■ החברה הנרכשת, IBR, עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של חומרים פעילים טבעיים, מבוססי פטנט, לתעשיית הקוסמטיקה ותוספי תזונה, בעיקר לתחומי עיכוב הזדקנות תאים ועור

אורי יהודאי מנכל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף
אורי יהודאי מנכל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף

חברת פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות, ומנוהלת בידי אורי יהודאי, ממשיכה לרכוש חברות.

החברה דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי קנתה את מלוא הבעלות על חברת IBR בתמורה לכ-21 מיליון דולר. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה במימון בנקאי.

IBR נוסדה בשנת 1995. החברה עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של חומרים פעילים טבעיים, מבוססי פטנט, לתעשיית הקוסמטיקה ותוספי תזונה, בעיקר לתחומי עיכוב הזדקנות תאים ועור, הגנת העור מקרינת UV ומזיהום אויר, הלבנת העור ומניעת פיגמנטציה.

ל-IBR, המעסיקה כ-30 עובדים, מעבדות מו"פ ואתר יצור ביבנה. לחברה בסיס לקוחות בארה"ב, באירופה ובאסיה הכולל חברות קוסמטיקה וטיפוח אישי מהמובילות בעולם, ויש לה צנרת מוצרים חדשים שפותחו בשנים האחרונות, שאת חלקם מתכננת החברה להשיק השנה.

מחזור המכירות של IBR הסתכם ב-2017 ב-7.4 מיליון דולר, לאחר צמיחה של 40% בשנה שעברה (שיעור הצמיחה שנתית הממוצעת שלה עמד על 20% בארבע השנים האחרונות).

בעקבות הרכישה מתכננים בפרוטרום לצרף את פעילות IBR לפעילותה של החברה בתחום גידול האצות והפקת רכיבים פעילים טבעיים לטיפוח ולהגנה על העור, מוצרים הנמכרים לחברות קוסמטיקה בעולם.

זו הרכישה השלישית של חברה ישראלית על ידי פרוטרום בשנה האחרונה, לאחר שבמהלך החודש שעבר השלימה את המיזוג עם חברת אנזימוטק, המפתחת, מייצרת ומשווקת חומרי גלם ייחודיים לתחום התזונה והמזון הרפואי, ובחודש ספטמבר אשתקד רכשה את השליטה (51%) בתורפז, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות בושם.

אורי יהודאי ציין היום כי "רכישת IBR היא רכישה אסטרטגית נוספת של פעילות בתחומי הליבה הצומחים של פרוטרום שתאפשר לנו להציע ללקוחותינו סל פתרונות חדשני רחב יותר וצעד חשוב ליישום תוכניתה האסטרטגית של פרוטרום להעמיק את היצע המוצרים היחודיים והטבעיים שלה לתחומים הצומחים והרווחיים של קוסמטיקה טבעית. אנו ממשיכים להרחיב את סל המוצרים הטבעיים היחודיים שאנו מציעים ללקוחותינו, שמהווים כיום כבר למעלה מ-75% מהיקף המכירות שלנו ".

"זו הרכישה הראשונה שאנחנו מבצעים השנה, בהמשך ל-12 הרכישות שביצענו ב- 2017 ול- 32 שביצענו משנת 2015, שכולן משולבות בהצלחה עם פעילותנו הגלובלית ותורמות ותתרומנה להמשך הגידול במכירות ולשיפור ברווח וברווחיות, תוך ניצול מירבי של הסינרגיות הרבות הטמונות בהן. יש לנו צנרת מצוינת של רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו ונמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שעדכנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2.25 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של כ-23% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020", הוא הוסיף.