נתניהו: "היום נסדיר את מעמד חוות גלעד"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס הבוקר ראש הממשלה לחוות גלעד וגם למשבר הפליטים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק
ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה שהיום יוסדר מעמדה של חוות גלעד "כדי לאפשר המשך של חיים סדירים במקום. מול המרצחים אנחנו נוביל למיצוי הדין. מול מקדשי המוות אנחנו מקדשים את החיים. זוהי תמצית המדיניות של הממשלה".

נתניהו ציין כי שוחח הבוקר עם יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל שבח. "אתמול שוב פעלו כוחותינו בניסיון לתפוס את אחרוני המרצחים והסייענים לרצח של הרב שבח ז"ל. אנחנו לא נשקוט עד שנביאם לדין ואנחנו גם נביא את כולם לדין".

נתניהו הוסיף שהממשלה תשמע היום סקירה של הרמטכ"ל. זו הפעם השנייה בלבד, מאז קמה הממשלה ה 34 שהרמטכ"ל גדי אייזנקוט מעניק תדרוך בפורום הרחב. עד היום הוא דיבר לרוב בפני הקבינט הביטחוני-מדיני.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה "יש לי אמון מלא ברמטכ"ל ובצה"ל. צה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, וטוב שכך, כי אנחנו עומדים בפני אתגרים רבים. כפי שהבהרתי גם לנשיא טראמפ ואחר כך למנהיגי אירופה ולנשיא פוטין - בהיותנו כאן אנחנו מהווים את הגורם המרכזי במזרח התיכון שבולם את ההתפשטות של האסלאם הרדיקאלי, בראשות איראן ודאע"ש, ואלה מאיימים גם על כל הגורמים האחרים בעולם. אין פנינו למלחמה, אבל נעשה את כל הנדרש כדי להגן על עצמנו".

יותר מוקדם הבוקר בישיבת "שרינו" המורכבת משרי הליכוד בלבד, אמר נתניהו כי הגורם העומד והמממן את הקמפיין הציבורי הנערך בישראל לעצירת גירוש מבקשי המקלט הוא המיליארדר ג׳ורג׳ סורוס, החי בארה"ב. הדברים פורסמו על ידי ברק רביד. לפי הפרסום נתניהו אמר: "כשאובמה היה נשיא, הוא גירש 2 מיליון מסתננים, ואיש לא אמר דבר".