סטארבורד ממשיכה לתקוף את הנהלת מלאנוקס

לפי נתוני הקרן האקטטיביסטית, מאז הנפקת מלאנוקס ב-2007 נמכרו מניות החברה ב-130 מיליון דולר ע"י חברי הדירקטוריון וההנהלה ■ "תדירות והיקף מכירות המניות מעלים שאלות בנוגע לרמת המחויבות והאמון בחברה"

אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי
אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי

קרן סטארבורד ממשיכה במאבקה בהנהלת מלאנוקס , והפעם שולחת מכתב חריף ליו"ר הדירקטוריון אירווין פדרמן ומעלה טענות בנוגע למימושים של בעלי עניין בחברה לאורך השנים. כזכור, סטארבורד, שמחזיקה ב-10.7% ממניות החברה, דורשת להחליף את חברי הדירקטוריון וטוענת כי מלאנוקס מציגה ביצועי חסר ביחס לחברות דומות. מלאנוקס, שמפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, נסחרת בנאסד"ק בשווי 3.2 מיליארד דולר.

"אנו מביעים דאגה מהדפוס של מכירת מניות על-ידי חברי דירקטוריון והנהלת החברה - דפוס שנמשך שנים והתגבר באחרונה", כותב פיטר פלד מסטארבורד במכתב. "התדירות וההיקף של המכירות מדהימים ומעלים שאלות רציניות בנוגע לרמת המחויבות של הדירקטוריון לחברה ורמת האמון של הדירקטוריון בתוכניות ההנהלה".

לפי נתוני סטארבורד, מאז הנפקת החברה בנאסד"ק ב-2007, בוצעו למעלה מ-370 עסקאות של מכירת מניות על-ידי חברי הדירקטוריון וההנהלה הנוכחיים, בהיקף כולל של 130 מיליון דולר. "בתקופה זו, הייתה רק עסקת קנייה אחת בשוק הפתוח. למעשה, אף דירקטור או מנהל בכיר לא רכש ולו מניה אחת בשוק הפתוח מאז 2013", הוא כותב. "המכירות לא היו מוגבלות לאדם אחד או שניים, אלא מדובר בתופעה נפוצה בקרב כל בכירי החברה והדירקטוריון".

עוד מוסיף פלד כי המחיר הממוצע בעסקאות היה 34 דולר, כ-50% מתחת למחיר המניה כיום, וכי אם המוכרים היו ממשיכים להחזיק במניות שווי החזקתם היה גבוה היום ב-110 מיליון דולר. "מדאיגה במיוחד מבחינתנו העובדה שהמימושים המשיכו ואף התגברו לאחר שההנהלה הציגה תחזית בדצמבר 2017. מאז נמכרו מניות בהיקף מצטבר של 4.3 מיליון דולר ב-8 שבועות. בחודשיים האחרונים, ההנהלה חזרה והביעה אמון בעתיד החברה, אך הצהרות אלה מתערערות על-ידי המימושים של דירקטורים ומנהלים", נכתב שם.

עוד צוין כי בעלי המניות "מודאגים מזה זמן מרמת התגמולים בחברה, בעיקר על רקע ביצועי החסר התפעוליים ובמניה". בין המימושים מהשבועות האחרונים מציינים בסטארבורד מכירת מניות ב-324 אלף דולר על-ידי המנכ"ל איל וולדמן ומכירה ב-2.3 מיליון דולר על-ידי הדירקטור שי כהן. עם זאת נזכיר שהנהלת החברה מוכרת מניות במסגרת תוכנית מכירה עיוורת, שבה מועד המכירה נקבע מראש.

נתונים - סטארבורד
373
- מספר עסקאות המכירה של מניות ע"י דירקטורים ומנהלים מאז
20071 - מספר עסקאות הרכישה של מניות בשוק הפתוח ע"י דירקטורים ומנהלים
129.3 מיליון דולר - היקף המכירות בדולרים
2 מיליון דולר - היקף הרכישה בדולרים