ה-Marketplace של פייסבוק יגיע לישראל בשבועות הקרובים

פייסבוק הודיעה על השקת זירת המסחר בעברית ובערבית ■ הזירה פועלת ב-51 מדינות ומשמשת יותר מ-550 מיליון אנשים ■ הקונים יוכלו לאתר מוצרים לפי קטגוריות ולפלח באמצעות מסננים ■ ההתקשרות בין המוכר לקונה תיעשה בפייסבוק מסנג'ר, והעסקה עצמה לא תתבצע דרך פייסבוק

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פייסבוק משיקה הערב (ב') את ה-Marketplace בישראל - זירת מכירה וקנייה שתהיה נגישה בעברית ובערבית. עליית הזירה לאוויר תהיה הדרגתית ותסתיים בשבועות הקרובים. 

המרקט פלייס היא זירת קניות מקומית בה ניתן למכור ולרכוש מוצרים. הזירה פועלת ב-51 מדינות, כשלפי פייסבוק היא משמשת יותר מ-550 מיליון אנשים הפעילים בקבוצות מכירה וקנייה מדי חודש, שם מתפרסמים מיליוני מוצרים בכל חודש.

הזירה פועלת כך: מוכר יצטרך לצלם את המוצר, להגדיר את מאפייניו ואת המחיר המבוקש. הקונה יוכל לאתר מוצרים לפי קטגוריות ולפלח באמצעות מסננים שונים. ההתקשרות בין המוכר לקונה תיעשה באמצעות הפייסבוק מסנג'ר, והעסקה עצמה לא תתבצע דרך פייסבוק.

פייסבוק הגדירה כללים למוצרים שמותר לפרסם ולמכור, כאשר אפשר לדווח על הפרות, ובחברה מדגישים כי כל פרסום שעולה במרקט פלייס עובר בקרה. הכניסה לזירת המסחר מותרת מגיל 18.

נציין כי עוד לפני ההשקה הרשמית של המרקט פלייס, קבוצות פייסבוק רבות מהוות זירות מכירה מקומיות, חלקן בפילוח לפי קטגוריות (מוצרי ילדים, תחפושות למשל) ואחרות לפי קבוצות מקומיות של תושבים ביישובים מסוימים (במסגרת שרשורי יד 2 של מנהלי הקבוצות).