המיזם SAM המספק הגנה לאינטרנט של הדברים גייס 3.5 מ' ד'

החל מרמקולים ועד מתג הדוד, הזינוק החד במספר המכשירים המקושרים לרשתות ביתיות מציב אתגר קשה באבטחה של הרשתות והמכשירים הללו ■ חברת SAM פתחה פתרון אבטחה שנועד ליישום על נתבים ביתיים, במקום על המכשירים עצמם

שוק ה-IoT (האינטרנט של הדברים) כולל מגוון רחב של מכשירים אשר דורשים מערכי אבטחה שונים, עובדה המקשה על יישום של סטנדרט אבטחה אחיד. חברת SAM, המתמחה באבטחת סייבר של רשתות ביתיות, הודיעה היום (ב') על השלמת גיוס סיד בהיקף של 3.5 מיליון דולר, בהובלת קרן בלומברג קפיטל.

החל מרמקולים, ועד מתג הדוד, הזינוק החד במספר המכשירים המקושרים לרשתות ביתיות מציב אתגר קשה באבטחה של הרשתות והמכשירים הללו. בחודשים האחרונים עלו מספר חברות ישראליות אשר מנסות להתמודד עם האתגר. בחודש שעבר, חברת VDOO העוסקת באבטחת מכשירי IoT גייסה 13 מיליון דולר, לפיתוח פלטפורמה מבוססת מנוע טקסונומיה שמאפשר סיווג וניתוח אוטומטי של מכשירים מחוברים. הסטארט-אפ הישראלי נטונומי עוסק גם הוא באבטחת סייבר למכשירי IoT, ונרכש בחודש ינואר על ידי חברת אלוט.

בניגוד למתחרים, חברת SAM פתחה פתרון אבטחה שנועד ליישום על נתבים ביתיים, במקום על המכשירים עצמם. לדברי החברה, באופן הזה תהיה למשתמשים שליטה מלאה בכל ההתקנים החכמים המקושרים לרשת הביתית. הפתרון של SAM מזהה את כל המכשיר החכמים המקושרים לרשת הביתית ובעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית, מיישם את מדיניות האבטחה המתאימה על כל מכשיר, מאתר אירועים חריגים ומטפל בהם באופן מידי.

לדברי סיון ראושר, מנכ"לית ומייסדת חברת SAM : "אבטחת רשתות ביתיות היא עניין מורכב, במיוחד כשמדובר במיליוני מכשירים חכמים ממקורות שונים, מערכות הפעלה וחומרה שונות ומסיבה זו, אבטחה נפרדת לכל מכשיר באופן עדכני היא משימה כמעט בלתי אפשרית. כמו כן, בעבר הוכח שניתן לפרוץ לתרמוסטטים חכמים, נתבים, מכשירי ניטור לתינוקות, מצלמות, טלוויזיות ואפילו לצעצועים של תינוקות. כל עוד אנשים ממשיכים להכניס הביתה מכשירים חכמים, כך גובר איום האבטחה על הרשת הביתית. מסיבה זו בדיוק, פיתחנו את SAM".

"הקמנו את החברה במארס 2016, כולנו יוצאי יחידות טכנולוגיות - 8200 ו-81, כולנו עם ניסיון של נטוורק סקיוריטי". ראושר סיפרה ל"גלובס". במאי 2017 חתמה SAM על הסכם שיתוף-פעולה עם בזק. במסגרת שיתוף-פעולה זה, הפלטפורמה של SAM מותקנת כבר על למעלה מ-200 אלף נתבים בישראל.

לדברי שמואל חפץ, שותף ויו"ר חבר המנהלים ב-SAM, "האינטרנט של הדברים בנוי על מחשוב ענן, והיום מהווה חלק בלתי נפרד מהיום יום שלנו. SAM נולדה כתובנה שלנו איך להמשיך את החיים הדיגיטליים באין מפריע ולתת הגנה מרבית ללקוחות הקצה". 

SAM / תעודת זהות

■ הקמה: שנת 2016

■ מיקום: בתל אביב ומעסיקה 22 עובדים

■ גיוס: 3.5 מיליון דולר מקרן בלומברג קפיטל

■ מנכ"לית ומייסדת: סיון ראושר