תקציב המדינה 2019 צפוי להעלות להצבעה בשבוע הבא

לאחר שוועדת הכספים סירבה לאשר את חלוקת הכספים בעקבות מעצור ביורוקרטי, נקבע יום א' ה-11 לפברואר להנחת תקציב המדינה ■ ההצבעה תתקיים לאחר ששר האוצר כחלון ישוב מחו"ל

הכנסת / צילום: גיל יוחנן
הכנסת / צילום: גיל יוחנן

תקציב המדינה 2019 יונח על שולחן הכנסת ביום ראשון בשעה 12:00 - כך החליטה הבוקר (ד') ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד). מליאת הכנסת תכונס לדיון מיוחד לרגל הנחת התקציב.

יחד עם התקציב יונחו התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) ל-2019 והצעת החוק לתיקון מועד חלוקת הרזרבה התקציבית ל-2018 - תיקון חוק שנועד לאפשר לאוצר להעביר 3.2 מיליארד שקל מהרזרבה ל-2018 להגדלת קצבאות הנכים, עדכון קצבאות הזקנה, סבסוד הצהרונים ומטרות נוספות.

ועדת הכספים סירבה שלשום (ב') לאשר את חלוקת הכספים, משום שהאוצר לא הגיש את הבקשה בתאריך הקבוע בחוק - 10 לדצמבר 2017, ולפיכך ניתן יהיה לדון בבקשה רק לאחר שהמועד יתוקן בדיעבד אחרי שישונה החוק.

ההצבעה על אישור התקציב בקריאה ראשונה צפויה ליום שלישי, 48 שעות ממועד הנחת התקציב. ההצבעה לא תתקיים לפני אמצע שבוע הבא, גם בגלל ששר האוצר משה כחלון ישוב רק בתחילת השבוע מחו"ל. כחלון יצא הבוקר לכנס השנתי של ארגון הבונדס במיאמי ארה"ב.