חוזה חדש לשיפוץ מתקן שפכים ביולוגי לתהל גרופ ברוסיה

לפני מספר שבועות נודע כי הניסיון של חברת האם של תהל, קרדן NV, למכור אותה לקרן פורטיסימו - נכשל ■ המתקן המדובר הוקם בסוף שנות ה-70', והחברה ביצעה כבר פרויקט במתקן בשנת 2015

סער ברכה / צילום: תמר מצפי
סער ברכה / צילום: תמר מצפי

תהל גרופ, שעוסקת בתחום הנדסת תשתיות מים, דיווחה אתמול כי זכתה במכרז של משרד הבנייה הפדרלי הרוסי לשיפוץ מתקן ביולוגי לטיפול בשפכים בעיר איבנובו, תמורת כ-126 מיליון שקל (כ-37 מיליון דולר). הפרויקט החדש יימשך כשנתיים, ומהווה המשך לפרויקט שביצעה תהל בעבר.

במסגרת הפרויקט, אשר ממומן בשיתוף הבנק העולמי, תשפץ תהל ותשדרג את מתקן השפכים הביולוגי. בסיום השיפוץ והשדרוג יטפל המתקן ב-320 אלף מ"ק של שפכים ביום, ויהפוך למענה המרכזי עבור למעלה מ-400 אלף תושבי העיר.

המתקן המקורי תוכנן והוקם בסוף שנות ה-70, בהתאם לסטנדרטים והטכנולוגיות שהיו קיימים אז. בפרויקט הראשון של תהל במתקן, אשר הסתיים ב-2015, תכננה החברה והקימה קו לטיפול בבוצה באמצעות תהליכי עיכול אנארובי, לרבות הפקת אנרגיה מביו-גז אשר מספק את כלל תצרוכת החשמל של המתקן. במסגרת הפרויקט החדש, תשפץ ותשדרג תהל את ליבת פעילותו של המתקן - קווי הטיפול בשפכים העירוניים - ותתאים את פעילות המתקן לסטנדרטים ולטכנולוגיות לטיפול במים ובשפכים המקובלים בימינו.

סער ברכה, מנכ"ל תהל, אמר כי "2017 הייתה שנת שיא בפעילות תהל ברוסיה, עם מכירות בהיקף חסר תקדים בפרויקטים הקיימים, שהסתכמו ביותר מ-200 מיליון שקל. שנת 2018 נפתחת במגמת הרחבה של הפעילות עם הזכייה הזו, והפרויקט החדש יאפשר לנו להעמיק את פעילותנו בשוק הרוסי בשנתיים הקרובות".