הנקראות ביותר

אבן קיסר: תוצאות מעורבות לרבעון ותחזית חיובית ל-2018

החברה עקפה תחזיות בשורת ההכנסות, אך הציגה רווח נקי נמוך

אבן קיסר / צילום: עינת לברון
אבן קיסר / צילום: עינת לברון

מניית אבן קיסר  עלתה אתמול ב-4.6% לאחר שהחברה פרסמה דוחות מעורבים, אך סיפקה תחזית חיובית ל-2018. אבן קיסר עוסקת בייצור משטחי קוורץ, שמשמשים למשל במטבחים ובחדרי אמבטיות, ולאחר העלייה אתמול במנייתה, שווי השוק של החברה הוא 750 מיליון דולר.

אבן קיסר עקפה את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות ברבעון הרביעי של 2017, אך הציגה רווח נקי נמוך מתחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ברבעון ב-148 מיליון דולר, צמיחה של 9.8% בהשוואה לרבעון המקביל ולעומת תחזיות האנליסטים לכ-145 מיליון דולר.

בכך הסתיימה שנת 2017 עם צמיחה של 9.2% בהכנסות, והן הגיעו לרמה של 588 מיליון דולר. בכל אזורי הפעילות של החברה נרשמה צמיחה בשנה האחרונה, כשבארה"ב המכירות גדלו ב-10.2% לכ-245 מיליון דולר.

הליכים משפטיים פגעו ברווח

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אבן קיסר עברה ברבעון הרביעי להפסד תפעולי של 4.9 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 19.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הנתון הושפע בעיקר מהוצאות הקשורות להסכמי פשרה משפטיים, בהיקף של 17 מיליון דולר. לאחרונה הודיעה החברה על פשרה במסגרתה תשלם 8.9 מיליון שקל לאדם שטען שחלה בעקבות עבודה עם משטחי אבן קיסר, מבלי להודות באחריות.

גם בשורה התחתונה אבן קיסר עברה להפסד נקי GAAP של 6 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשנה כולה החברה מציגה רווח נקי, גם אם נמוך ב-64% מ-2016, כ-27.6 מיליון דולר.

עוד בנושא גלובלי ושוקי עולם


על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-7.7 מיליון דולר ברבעון ו-49.8 מיליון דולר ב-2017. הרווח הנקי למניה היה נמוך ברבעון ב-3 סנט מתחזיות האנליסטים, והגיע ל-22 סנט. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון ב-21 מיליון דולר, ירידה של 30% לעומת הרבעון המקביל. בשנה כולה ה-EBITDA ירד ב-22.9% ל-100 מיליון דולר. עם זאת, ב-2018 צפויה חזרה לצמיחה, כשאבן קיסר מצפה ל-EBITDA של 102-110 מיליון דולר. ההכנסות השנה יהיו 612-632 מיליון דולר, צמיחה של 4%-7.5%, וגבוה מתחזיות האנליסטים.

לדברי מנכ"ל החברה, רענן זילברמן, "זו הייתה שנה מאתגרת, אולם אנו שבעי רצון מהגידול במכירות ובמיוחד מצמיחה של 10% בארה"ב. אנו מאיצים את מאמצינו לגיוון מקורות הייצור במטרה לשפר את עמדתנו התחרותית".

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובלי ושוקי עולם?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
היי טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
הסיפורים הגדולים
גלובס TV
פרויקט מיוחד
✓ הרישום בוצע בהצלחה!