נעילה שלילית באירופה בהמשך לשבוע הגרוע ביותר זה שנתיים

אל מול יום מסחר רב טלטלות בוול סטריט, אירופה ממשיכה במסחר שלילי ■ דאקס סיים בירידות של 1.25%

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

בורסות אירופה נסחרו היום (ו') בירידות, לאחר מגמה מעורבת בפתיחת המסחר. זאת, לאחר יום הפכפך בוול סטריט, שננעל בירידות של יותר מ-3% במדדים המובילים. 

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים חדות, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה.

 

"מה שמפחיד אותנו היום בשווקים זאת העובדה שעדיין יש זרימת כספים חזקה ממשקיעים פרטיים לתוך המניות, אבל זה כמעט ולא משפיע על השווקים", אמר בריאיון ל-CNBC ארין ליו ( Eric Liu ), מנהל מחקר בחברת  Vanda Research .

בשנה וחצי האחרונות המשקיעים התרגלו ל"הפלגה חלקה" כששוקי המניות רשמו עליות כמעט רצופות ללא תיקונים למטה ולכן הם מופתעים מהזינוק בתנודתיות והירידות החדות של הימים האחרונים, כך אומר ביל סמיד (Bill Smead), מנכ"ל חברת Smead Capital Management , בריאיון ל-CNBC.

"ב-20 השנים הראשונות שלי בעסק, מ-1980 עד שנת 2000, בכל שנה נרשם תיקון למטה של 10% או יותר, ואלה היו בממוצע שנים אדירות למשקיעי המניות", אומר סמיד. "גם לאחר מכן היו כמובן תיקונים בשנים של עליות אולם בשנה וחצי האחרונות זה לא היה כך אז כעת אנחנו למעשה חוזרים לאווירה האופיינית לשוקי המניות, למצב נורמלי".

ירידות חדות נרשמו היום בבורסות אסיה. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאית ל-10 שנים יציבה ברמה של 2.83%. 

 

בורסת שנחאי הובילה עם ירידה של יותר מ-4% ובבורסות טוקיו והונג-קונד ירדו המדדים המובילים ביותר מ-2%. 

המימשל בארה"ב שוב נותר ללא מימון, כשחברי הקונגרס לא הצליחו להעביר אתמול הצעת תקציב שחברי שתי המפלגות תמכו בה, כך שהיום מוסדות ממשלתיים רבים בארה"ב לא ייפעלו ומאות אלפי עובדים לא יגיעו לעבודה.

בהמשך היום ינסו חברי הקונגרס להגיע להסכמות ולהעביר את הצעת התקציב. זאת לאחר שבסנאט עברה לפני זמן קצר הצעת התקציב ברוב גדול.