קוואלקום דחתה את הצעת הרכש של ברודקום ללא טריקת דלת

דירקטוריון קוואלקום נפגש ברביעי ודחה את ההצעה שמוסגרה בתקשורת כ"השתלטות עוינת" ■ עם זאת, הוחלט כי נציגי החברה ייפגשו עם נציגי ברודקום בשבוע הבא

קוואלקום / צילום: מייק בלייק, רויטרס
קוואלקום / צילום: מייק בלייק, רויטרס

בחודש נובמבר האחרון פורסם כי חברת ברודקום  מציעה הצעת רכש לבעלי מניות קוואלקום  לפי שווי של 121 מיליארד דולר (גבוה משמעותי משווי החברה). השבוע התקשורת האמריקאית פרסמה כי דירקטוריון קוואלקום דחה את הצעת הרכש. עם זאת - ללא סתימת הגולל. 

דירקטוריון קוואלקום הסכים לקיים פגישה שבה ידונו נציגי החברות בשווי המוצע לרכישת החברה, משום שלטענתם החברה שווי קוואלקום גבוה יותר ממה שברודקום הציעה לשלם. למרות שנציגי ברודקום טוענים כי "מדובר בההצעה הטובה ביותר והסופית" של החברה, הם קיוו להיפגש כבר בסוף השבוע הזה. היה זה דירקטוריון קוואלקום שסירב להיפגש עד אמצע השבוע הבא, במטרה ששתי החברות ייפגשו עם ייעוץ חיצוני לפני כן. 

דירקטוריון קוואלקום נמצא במלכוד. מחד קיימים בעלי מניות שהיו מסכימים להצעת הרכש בשל הפרמייה הנאה הגלומה בה. מנגד, אם קוואלקום תסכים להצעת הרכש, השווי של החברה יהיה גבוה מהשווי של ברודקום. בנוסף, יש היטענו כי ההצעה של ברודקום הייתה מעט חצופה, משום שלקוואלקום יש יתרונות לא מבוטלים על ברודקום: היא ממוקמת גבוה יותר בדירוג יצרניות הצ'יפים, ולקוואלוקום יש מכירות גבוהות יותר.