הסוף לדקירות? אפל מפתחת רכיב לבדיקות סוכרת בשעוניה

עפ"י הדיווחים, אפל מפתחת רכיב שיאפשר ניטור אחר רמות הגלוקוז בדם ■ במקרה שהדבר יפעל בצורה אופטימלית, הוא יחסוך אי נוחות לחולי הסוכרת שנאלצים לדקור עצמם מדי יום

בדיקת סוכרת / צילום : שאטרסטוק
בדיקת סוכרת / צילום : שאטרסטוק

פיצ'ר חדש בשעון החכם של אפל  עשוי אולי לפוגג את מסך העשן סביב נתוני המכירות של האפל ווטצ' בעולם, נתונים שבחברה דואגים להסתיר היטב מכל מי שמתעניין בנושא.

על פי שמועות שנפוצו לאחרונה, אפל מפתחת פיצ'ר חדש בשעון שיאפשר בדיקת סוכרת, באמצעות מעקב לא פולשני אחר רמות הגלוקוז בדם. כיום, בכדי לבצע מעקב אחר הגלוקוז חייב החולה לבצע בדיקה באמצעות דקירה. בדיקה לא נעימה, לא הגיינית ולא נוחה.

במקרה שאכן תצליח החברה ובהתחשב במספר חולי הסוכרת שיש בעולם' אזי מדובר בפיצ'ר שימושי מאוד ויום יומי. כמו כן מחקר חדש של הסטארט-אפ הרפואי "קרדיוגרם" טוען כי האפל ווטץ' כבר יכול לזהות סוכרת ללא צורך במעקב אחר הגלוקוז, באמצעות צג קצב הלב. אם להיות יותר ספציפיים, האור הנפלט על ידי הצג בשילוב עם רשתות עצביות אמור להיות מסוגל לזהות סוכרת אצל המשתמש בדיוק של 85%.

אגב, כבר בשנת 2015, מחקר קרדיולוגי של מכון המחקר פרמינגהם הוכיח ניתן לנבא מי יפתח סוכרת במהלך תקופה של 12 שנים בעזרת השינויים בקצב הלב ואת זה ניתן לעשות לא רק עם האפל ווטץ' המפורסם, אלא בעזרת כל פריט לבוש המכיל מערכת שיכולה לבצע מעקב אחר קצב הלב.