גורם בכיר בדיוני התקציב: תקציב הביטחון ל-2019 לא ישתנה

גורם בכיר בדיוני התקציב: צוות תיאום עבודת המטה לבדיקת הגדלת תקציב הביטחון, בראשות ראש המל"ל מאיר בן-שבת, לא יסיים את עבודתו לפני אפריל ■ כך תימנע התוספת המבוקשת לתקציב הביטחון - למרות אירועי השבת

אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אחרי אירועי שבת (חדירת המל"ט האיראני והפלת מטוס חיל האוויר), ועל אף ששר הביטחון אביגדור ליברמן דורש מזה כמה חודשים את הגדלת תקציב הביטחון ב-4.8 מיליארד שקל, ל"גלובס" נודע מפי גורם בכיר בדיוני התקציב כי צוות תיאום עבודת המטה לבדיקת הגדלת תקציב הביטחון (בשילוב בין אנשי אגף התקציבים, המועצה לביטחון לאומי ואנשי משרד הביטחון), בראשות ראש המל"ל מאיר בן-שבת, לא יסיים את עבודתו לפני חודש אפריל.

המשמעות של כך, לפי אותו גורם בכיר, הינה שתקציב המדינה לשנת 2019, עליו תצביע הכנסת בקריאה ראשונה ביום ג' הקרוב ובקריאה שנייה ושלישית עד ל-15 במארס, לא ישונה בהיבט תקציב הביטחון. בעבר אמר ראש הממשלה נתניהו ל"גלובס" שגם אם יעשו שינויים בתקציב, זה יהיה "מבלי לפרוץ את המסגרת התקציבית".

כלומר, גם הצוות של בן-שבת שאמור לדון בנושא בימים אלה הוא כמעט חסר משמעות, כיוון שמסקנות כלשהן, לכשיהיו לצוות יוכלו להיות מיושמות רק בשנים הבאות ו/או במסגרת תיקוני תקציב מאוחרים.