נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית טבע עלתה ביותר מ-3%

אמש ירדו המדדים המובילים בת"א בכ-1% ■  עליות שערים בוול סטריט ■ יום חיובי למניית טבע על רקע התקופה הקשה בעקבות מחיקות המוניטין

בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר הירידות החדות אתמול, בסופן איבד מדד תל-אביב 35 כ-1.25%, ננהל המסחר היום (ב') הבורסה בתל-אביב בעליות שערים. 

 


טבע  המשיכה לרכז עניין לאחר פתיחת השבוע השלילית, שהחל עוד בשישי כאשר S&P הורידו את דירוג החברה ל-BB, והמשיך עם ירידה של 3.88% בתל-אביב אתמול. זאת על אף הדוחות שפרסמה והמוניטין החיובי של החברה. את יום המסחר פתחה בעליות שערים של 1.15%, ובהמשך הגיעה לעליות של למעלה מ-3%.

המירוץ לרכישת ירוקום המשיך להיות במרכז תשומת-הלב, ובזק  ריכזה עניין. אתמול הודיעו האחים נוימן שהם מגישים הצעה מחייבת יחד עם המיליארדר הברזילאי אלי הורן. (להמשך קריאה). סאני תקשורת הביעה עניין ברכישת החברות התפעוליות יורוקום דיגיטלית ויורוקום סלולרית. (להמשך קריאה). 

הכשרת הישוב  עלתה בבוקר, לאחר שאתמול הכריז עופר נמרודי על קבלת האישור להקמת בית חולים גריאטרי בבני-ברק. (לסיפור המלא)

אתמול פסק בית המשפט העליון לטובת עמוס לוזון ולוזון קבוצה  בסכסוך מול משפחת אדלסבורג בנוגע להחזקתם המשותפת בתחנת הכוח דוראד בעקבות הנפקת אג"ח שקידמה לוזון. הפסיקה תאפשר לחברה להעמיד את מניותיה בדוראד כבטוחה למחזיקי האג"ח ולהפחית את שיעור הריבית השנתית על הסדרה ב-1%, מ-6% עד כה, ל-5% (לסיפור המלא).

עוד דווח ב"גלובס" אתמול כי יזמי הנדל"ן איציק ברוך (קבוצת יובלים) וישראל לוי (ישראל לוי נדל"ן) בדרכם לבורסה, עם קידום גיוס של כ-80 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח בבורסה בת"א. חברת רמות בעיר, בניהולו של אליאב מימון, פרסמה ביום חמישי טיוטת תשקיף להנפקת האג"ח, שאינה מובטחת בחיתום, ומי שתוביל אותה היא דיסקונט חיתום. (לסיפור המלא).

ביום חמישי האחרון יצאה לדרך הנפקת האג"ח של דלק קבוצה .  מדובר בסדרת אג"ח שקלית חדשה (ל"ד) במח"מ של 6.6 שנים. בשלב המוסדי החליטה לגייס 520 מיליון שקל (הקצאה של 53%), בריבית שנתית של 4.48% - מרווח של 2.8% מעל האג"ח הממשלתית המקבילה - לעומת ריבית מקסימום של 4.95%. ביום המסחר אתמול חוותה הקבוצה מסחר שלילי, וסיימה בירידות של 3.04%.