נעילה חיובית בוול סטריט; מודי'ס: לא משנים את דירוג טבע

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים ■ אמש חשף הנשיא טראמפ תוכנית להשקעת 200 מיליארד דולר בתשתיות

המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson
המסכים האדומים בוול סטריט / רויטרס - Lucas Jackson

התנודתיות בוול סטריט נמשכה גם היום, (ג'): המסחר התנהל בעליות שערים לאחר ירידות בפתיחה.

 

בשווקים מעריכים כי בסך הכל גל הירידות די מיצה את עצמו ואנחנו נמצאים בתקופה בה התנודתיות תהיה גדולה. אמש פירסם הנשיא טרמאפ את התוכנית שלו להשקעה של 200 מיליארד דולר בתשתיות ברחבי ארה"ב, מה שהיה אחד מהנושאים המרכזיים שלו בקמפיין הבחירות. להשקעה בסדר גודל כזה יש משמעויות לא מבוטלות, מחד השקעה נכונה ומספקת בתשתיות מגדילה את הפיריון ומייצרת עבודה לחברות התשתיות אך הצד השני של המטבע הוא חשש מעלייה בלחצים האינפלציונים וחשש מעלייה משמעותית בגירעון. 

ארי ואלד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר, העריך אתמול כי עצירת מדד ה-S&P 500 במהלך הירידה האחרונה ברמת הממוצע הנע ל-200 יום, לצד סגירת מדד ה-VIX ברמה נמוכה מרמת השיא מלפני כמה ימים, הם גורמים התומכים באופן חיובי בשוק המניות, בראיה ארוכת טווח. "הירידה הכוללת במדד ה-S&P 500, של כ-11% מרמת השיא, היא עדיין בגדר תיקון של גל עליות ארוך, כאשר התנהגות השווקים בימים ובשבועות הקרובים אמורה להוות מבחן. בהקשר זה, חשוב לעקוב אחר רוחב העליות (נתח המניות העולות), רמת התנודתיות הגלומה בשוק, מרווחי האשראי וכיוון תשואות האג"ח הארוכות".

רשימת המניות המומלצות של אופנהיימר כוללות את: מניות בנק אוף אמריקה  , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ו-E-Trade. בסקטור הטכנולוגיה, המניות המומלצות של אופנהיימר הן: מיקרוסופט  . סיילספורס.קום  , ויזה  ו- Tyler Technologies. בסקטור התעשייה, המניות המומלצות של אופנהיימר כוללות את מניות פדקס  , קטרפילר   ,יוניון פסיפיק  ו- Norfolk Southern. 

שמואל קצביאן, אסטרטג השווקים של בנק דיסקונט כותב היום ללקוחות הבנק כי "תמונת המאקרו הגלובלית מצויינת ואף מתעדכנת כלפי מעלה. התחזיות של קרן המטבע לצמיחה הגלובלית בשנתיים הקרובות הן הגבוהות ביותר מאז 2011. בתי ההשקעות מעדכנים בחודשים האחרונים כלפי מעלה את תחזיות הצמיחה במגוון של מדינות, ואפילו בימים האחרונים עודכנה תחזית הצמיחה של האנליסטים ל-2019. כמו כן, שורה של אינדיקטורים כמו מדדי מנהלי הרכש מאמתים את הצפי לתמונה חיובית בכלכלה הגלובלית גם בעתיד.

"המגמה בדו"חות של החברות בארה"ב מצביעה על תמונה חיובית במגמת הרווח למניה בחודשים האחרונים. בבחינת עונת הדו"חות הנוכחית (סיכום רבעון רביעי 2017) עולה כי קיים שיא של לפחות עשר שנים בשיעור ההפתעות לטובה בשורת המכירות. במבט לעתיד עולה כי קיימת מגמה (לא שכיחה) של עדכון כלפי מעלה בתחזיות האנליסטים לרווח למניה לכל שנת 2018". ולכן, מעריך קצביאן כי אין ממש "סיפור של משבר": "בניגוד לחלק ממהלכי הירידות בשוקי המניות בעבר, אין כעת בשוק ההון "סיפור ממשי של משבר". כך למשל מדדים כמו ה- CDS על הבנקים, ומדדי נזילות שונים מצביעים על תמונת מצב סבירה במערכת הבנקאות, והמצב רחוק מלהזכיר אירועי קיצון אחרים בעבר". 

בשוק האג"ח התשואות של אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ממשיכות לנוע סביב ה-2.85% ונראה כי כרגע, לאחר ההודעה של הנשיא על ההשקעה הגדולה בתשתיות, הלחץ על המשך עליית התשואות הולך וגודל.

טבע ריכזה עניין לאחר הדוחות שפורסמו בשבוע שעבר. היום פורסם שמומנטה קיבלה מוקדם מהצפוי אישור לשיווק גרסה גנרית לקופקסון במינון של 40 מ"ג. חברת הדירוג מודיס' הודיעה כי היא לא תוריד את דירוג טבע בעקבות הפרסום. (להמשך קריאה)