הכנסה צדדית: "מלך האג"ח" ביל גרוס מוכר אוסף בולים נדירים

סקוט טרפל, נשיא זיגל, בית המכירות, צופה כי המכירה הראשונה הזו תניב יותר מ-9.1 מיליון דולר ■ גרוס, שהרקורד המרשים שלו בניהול קרן הדגל של פימקו והופעותיו התכופות בטלוויזיה זיכו אתו בכינוי "מלך האג"ח", היה דמות חשובה גם בעולם הבולאות בזכות אוסף הבולים שלו

ביל גרוס/ צילום: Lucy Nicholson ,  רויטרס
ביל גרוס/ צילום: Lucy Nicholson , רויטרס

ביל גרוס, מנהל קרנות האג"ח האגדי לשעבר, נפרד מאחת מהשקעותיו היקרות ביותר: אוסף בולים אמריקאים נדירים.

גרוס, שנמנה עם מייסדי חברת פסיפיק אינבסטמנט מנג'מנט, פימקו בשמה המפורסם יותר, חברת קרנות האג"ח הגדולה בעולם, וכיהן כמנהל ההשקעות שלה עד עזיבתו ב-2014, מתכנן למכור את אוסף הבולים שלו בסדרה של מכירות פומביות. המכירה הראשונה, שתכלול כמה מהבולים רבי הערך ביותר שלו, נקבעה לספטמבר השנה, לפי "זיגל אוקשן גאלריז", החברה שתנהל אותה.

סקוט טרפל, נשיא זיגל, צופה שהמכירה הראשונה הזו תניב יותר מ-9.1 מיליון דולר, ותשבור בכך את השיא של מכירת בולים ביום אחד, שגם הוא מוחזק על ידי גרוס. גרוס מכר את אוסף הבולים הבריטיים שלו בסכום הזה ב-2007.

"מדובר על 150 פריטים, שהם הלהיטים הגדולים ביותר באוסף האמריקאי", אמר טרפל. "כשמחברים את כל הסכומים, זה שובר בקלות את השיא הנוכחי".

בין הבולים הנחשבים ביותר מצוי בלוק של בולים במחיר 24 סנט מ-1869 שבמרכזם דמות הפוכה, שערכו מוערך ב-750,000 עד מיליון דולר. פריט נוסף הוא "בול המיסיון הכחול בהוואי" מ-1851, לפני שהוואי צורפה לארה"ב כמדינה, שערכו נאמד ב-750,000 דולר.

גרוס, שהרקורד המרשים שלו בניהול קרן הדגל של פימקו והופעותיו התכופות בטלוויזיה זיכו אתו בכינוי "מלך האג"ח" (שאותו כבר איבד לרגל הצטננות ביצועיו), היה דמות חשובה גם בעולם הבולאות בזכות אוסף שהוא צבר במשך שנים רבות.

טרפל אמר שהוא חשב בעבר שגרוס לעולם לא ייפרד מהאוסף שלו. בשנה האחרונה החל גרוס לשאול את טרפל אם שוק הבולים לאספנים חזק בימים אלו. "הוא אמר שהוא רוצה לחזור לשוק, ולהניח לאספנים אחרים ליהנות קצת", אמר טרפל.

לפני שנתיים, מוזיאון הדואר הלאומי הסמיתסוניאני בוושינגטון כיבד את גרוס ב"פרס ההישג הבולאי השנתי" על תרומותיו השונות. "איסוף בולים היה תמיד אמצעי להשגת מטרה עבורי (צדקה)", אמר גרוס בהצהרה שלו מ-2016.

גרוס תרם עשרות מיליוני דולרים, בין היתר ממכירות אוספי בולים אחרים. הוא העניק גם יותר מ-10 מיליון דולר למוזיאון הדואר הלאומי, להקמת גלריה שנקראת על שמו, "גלריית הבולים וויליאם גרוס".