נובה עקפה את התחזיות וצמחה ב-35% בהכנסותיה ב-2017

החברה גם סיפקה תחזית הכנסות גבוהה מתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה ■ המנכ"ל: "ההכנסות ברבעון היו סיום מצוין לשנת שיא"

איתן אופנהיים / צילום: תמר מצפי
איתן אופנהיים / צילום: תמר מצפי

חברת נובה, המספקת מערכות לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה, עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הרביעי וסיפקה תחזית הכנסות גבוהה מתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון של השנה, אך למרות זאת מנייתה הגיבה היום (א') בירידה קלה במהלך המסחר בבורסה בתל-אביב.

נובה סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 57.4 מיליון דולר, צמיחה של 14.3% ביחס לרבעון המקביל. שנת 2017 הסתיימה עם צמיחה של 35.4% לרמה של כ-222 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים צמחו בשנה האחרונה ב-42.4% ל-174 מיליון דולר, וההכנסות משירותים עלו ב-14.9% ל-47.6 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), נובה הציגה ברבעון רווח נקי של 8.2 מיליון דולר, ירידה של 1.5% ביחס לרבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים, הרווח הגיע ל-13 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם ועלייה של 11% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה הגיע ל-45 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-39 סנט. בשנה כולה הרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-82.7% ל-55.4 מיליון דולר, שהם 1.94 דולר למניה.

ברבעון הראשון מצפה החברה להכנסות של 54-60 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים ל-54.3 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה צפוי להסתכם ב-34-45 סנט, בדומה לתחזית האנליסטים שעומדת על 40 סנט.

נובה ייצרה ב-2017 כ-61.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת והיו לה בסוף השנה כ-150 מיליון דולר. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 705 מיליון דולר.

"הכנסות השיא שלנו ברבעון הרביעי היוו סיום מצוין לשנת שיא נוספת, החמישית ברציפות, ושיקפו את עוצמתו של סל המוצרים המגוון שלנו בכל הפלטפורמות והטכנולוגיות", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "אנו מאמינים כי הביצועים העקביים שלנו, בשילוב עם השקת הפתרונות החדשים, יובילו אותנו להמשך צמיחה גם ב-2018. בכוונתנו להמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית שלנו על מנת להשיג את תוכנית הצמיחה האגרסיבית, תוך שאנו מרחיבים את סל המוצרים שלנו, מחזקים את מיצובנו בשוק ומשפרים את תמהיל הלקוחות.

"בכוונתנו להמשיך לצמוח באמצעות השקעה במחקר ופיתוח של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, במטרה להעמיק את נוכחותנו בשוקי המדידה המתפתחים ולחזק את מיצובנו בשוק".

תוצאות הרבעון של נובה
 תוצאות הרבעון של נובה