מגמה מעורבת בבורסות אירופה; נעילה מעורבת באסיה

אמש נעילה החיובית בבורסות וול סטריט בשני ימי המסחר האחרונים לאחר ההתרסקות של השבוע שעבר ■ מניות הפיננסים בסין התחזקו

בורסות אירופה (צילום: רויטרס)
בורסות אירופה (צילום: רויטרס)

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת ובורסות אסיה נסגרו במגמה זהה. זאת לאחר הנעילה החיובית בבורסות וול סטריט בשני ימי המסחר האחרונים לאחר ההתרסקות של השבוע שעבר. בורסות אירופה ננעלו אתמול בירידות שערים. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה ירוקה בבורסות ניו-יורק.

 

בתחילת השבוע פרסם הבית הלבן את התכנית לרפורמה בתשתיות בארה"ב - אותה התכנית עליה דיבר הנשיא טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2016 - הכוללת תקצוב של כ-200 מיליארד דולר בעשור. מתוך הסכום הכולל, כ-100 מיליארד דולר יהיו זמינים למדינות ולרשויות המקומיות ברחבי ארה"ב בשיטת "מאצ'ינג" שתדרוש השקעה גם מצידן - המימון הפדרלי אמור לכסות עד 20% מעלות כל פרויקט, כשהמדינות והערים ישאו בשאר העלות.

אתמול נמשכה התנודתיות גם בבורסות וול סטריט, עם פתיחה אדומה, מעבר לעליות בהמשך ועליות גם בנעילה. כל הבורסות המרכזיות באירופה רושמות עליות שערים. 

קרדיט סוויס  פרסמה את תוצאות הרבעון האחרון של שנת 2017, ודיווחה על הפסד של 1.1 מיליארד דולר.  Credit Agricole  הצרפתית דיווחה על זינוק של 33% ברווחי שלושת החודשים האחרונים של שנת 2017. 

ThyssenKrupp הגרמנית דיווחה גם היא והיכתה את התחזיות.

 

כאמור, נעילה מעורבת באסיה והדולר נחלש לעומת הין. הניקיי נפל ב-1.33% לאחר העליות שרשם מוקדם יותר היום, והגיע לרמה הנמוכה ביותר מזה ארבעה חודשים, זאת עקב נפילת הדולר לרמתו הנמוכה ביותר ב-15 החודשים האחרונים לעומת הין.

מניות הרכב נסחרו בירידות, כשטויוטה  והונדה  ירדו ב-2.63% ו-1.8% בהתאמה. מניות הטק גם הן רשמו ירידות, כשסופטבנק  נפלה בלמעלה מ-3%.

טושיבה  טיפסה ב-1.28%,  Fanuc Manufacturing  נפלה 2.54%,  Fast Retailing  ירדה 1.27%. ההנג סנג התרומם ב-0.77%, כשמניות הפיננסים הראו ביצועים חזקים. China Construction Bank  הוסיפה 1.94%, HSBC  עלתה 1.38%.