Tipalti השלימה סבב גיוס שלישי בהיקף 30 מיליון דולר

את החברה הקימו ב-2010 חן עמית והמשקיע אורן זאב ■ הגיוס מביא את סך הגיוסים של Tipalti לכ-60 מיליון דולר

אורן זאב  / צילום: אבי שאולי
אורן זאב / צילום: אבי שאולי

חברת Tipalti, שהקימו ב-2010 חן עמית והמשקיע אורן זאב, השלימה סבב גיוס שלישי בהיקף 30 מיליון דולר, שהביא את סך הגיוסים של החברה לכ-60 מיליון דולר. טיפלתי מספקת פתרון אוטומציה למערך התשלומים של חברות שלהן מספר רב של ספקים בכל העולם, וב-2017 העבירה תשלומים בקרוב ל-5 מיליארד דולר לכ-2 מיליון ספקים - פי שניים מהיקף פעילותה ב-2016.

"המעבר למערכת פיננסית מתוחכמת ומתקדמת מאפשר ללקוחותינו אוטומציה של 80% מתהליכי הניהול של תשלומי הספקים", אומר עמית, המכהן כמנכ"ל החברה. טיפלתי מעסיקה מעט יותר ממאה עובדים, כשני שליש מהם בפאלו אלטו והשאר במרכז הפיתוח בהרצליה. הגיוס הנוכחי מיועד להאיץ את צמיחת החברה, והובילה אותו קרן Zeev Ventures, ששמה את מרבית הכסף, 21 מיליון דולר.

בשונה מחברות אחרות, שבהן היזמים הם אלה שבאים למשקיעים עם רעיון או מוצר, טיפלתי החלה כרעיון של זאב, המנהל לבדו קרן של 170 מיליון דולר, שהשקיעה בכ-15 חברות, ומכהן כיו"ר טיפלתי. "יש מקרים שבהם אתה פשוט פוגע בכאב אמיתי, שיש התאמה מושלמת של המוצר לשוק", הוא אומר . "אני חושב שהצמיחה המהירה שלנו נובעת מזה שהתחלנו מצורך שלא היה פתור, לא מהטכנולוגיה.

"הג'נסיס, ההתחלה של טיפלתי, נבעה מכך שהיתה לי חברה אחרת בתחום הפרסום, אינפולינקס, שלא היתה מאוד גדולה, אבל עם אלפי אתרים בכל העולם, והם עשו עבודה גרועה (בניהול מערך התשלומים לספקים, נ.י). היו להם המון טעויות, בעיות של עמידה ברגולציות, והמון משאבים שהושקעו בעבודה ידנית.

"הם אמרו לעצמם בואו נחפש פתרון של צד שלישי לתהליך הזה של התשלומים ונעשה מיקור חוץ. אבל הם לא הצליחו למצוא פתרון כזה. אני הייתי יו"ר החברה, וכשהיזמים שיתפו אותי בבעיה בא לי הרעיון, כי הבנתי שכנראה יש בעיה דומה לחברות אחרות, ואם אי אפשר למצוא פתרון לזה אולי אפשר לייצר פתרון. הצעתי לחן עמית שהכרתי הרבה שנים לפני כן להרים את זה יחד איתי והוא זה שבנה את החברה".

זאב מדגיש שהפתרון של טיפלתי - שם זמני שהומצא חצי בצחוק והפך לקבוע - אינו רק התשלום עצמו, אלא ההרשמה של ספקים חדשים, עמידה בכ-26 אלף כללים חשבונאיים במדינות שונות, רשימות שחורות ולבנות של ספקים, כלים למניעת הלבנת הון, שאלות כמו הורדת מס במקור בהתאם למדינת היעד ומדינת המקור, התחברות למערכות ארגוניות כמו ERP, טיפול בחשבוניות ועוד.

"זה נושא שעד היום לא נעשתה בו אוטומציה באותה צורה שנעשתה בפונקציות אחרות, למרות שזה צורך של כמעט כל חברה מעבר לגודל מסוים. אם אתה חברה קטנטנה עם 20 ספקים אתה יכול לעשות את זה ידנית, אבל אם יש לך מאות ספקים ויותר אתה צריך אוטומציה. יש המון חברות שעדיין עושות את העבודה באופן ידני ולא מודעות לכך שאפשר אחרת".

את השוק שבו פועלת החברה מעריך זאב ב-90 מיליארד דולר. "זאת הערכה שמרנית על החלק שלנו. כל חברה שמוכרת בעשרה מיליארד דולר מוציאה כמה מיליארדים על תשלומים לספקים, כך שמדובר בתשלומים של עשרות טריליונים מדי שנה. עוד לא גירדנו את הקצה של הקצה. אין לי ספק שנטפל בעתיד הלא רחוק בתשלומים בעשרות מיליארדים ובסופו של דבר גם במאות מיליארדים".

נשמע כמו תחום שיש בו תחרות עזה. 

"יש שחקנים בתחום הזה אבל לאף אחד אין פתרון מלא. אתה יכול למשל למצוא שירותים שקוראים אוטומטית חשבוניות, אבל לא כוללים את שאר ההיבטים".

מפתיע. 

"גם אותי זה הפתיע. זה גם מה שלי בתור משקיע גורם להתלהב, ועובר כחוט שני בהשקעות האחרות בפורטפוליו שלי. אני לא מחפש הזדמנויות להשקיע בחברה כדי למכור אותה בתוך שנתיים-שלוש; מה שמעניין אותי זה ליצור קטגוריה חדשה וגדולה. היום כבר יש חברות שמנסות לעשות את מה שאנחנו עושים".

Tipalti

תחום פעילות: אוטומציה של תהליכי תשלומים לספקים

מייסדים: חן עמית (מנכ"ל), אורן זאב (יו"ר)

שנת הקמה: 2010

מספר עובדים: 100, מהם כ-35 בהרצליה והשאר בפאלו אלטו

גיוסי הון: 60 מיליון דולר

משקיעים : Zeev ventures, SGVC, Wicklow Capital