מביטוח לכימיקלים: רביב צולר בדרך להתמנות למנכ"ל כיל

צולר הוא המועמד המועדף ע"י יו"ר כיל, יוחנן לוקר, שצפוי להביא את מועמדותו לאישור דירקטוריון החברה ■ צולר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני אשר גרינבאום

רביב צולר / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר / צילום: שלומי יוסף

רביב צולר עומד ככל הנראה להתמנות לתפקיד מנכ"ל ענקית הדשנים והכימיקלים כיל. צולר, שהודיע לאחרונה כי יעזוב את תפקיד מנכ"ל חברת איי.די.איי ביטוח (ביטוח ישיר), הוא המועמד המועדף על ידי יו"ר כיל, יוחנן לוקר, שעמד בראש ועדת האיתור של החברה, והוא צפוי להביא את מועמדותו לאישור דירקטוריון החברה, ככל הנראה בימים הקרובים. צולר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הזמני אשר גרינבאום. בעלת השליטה ביל היא החברה לישראל של עידן עופר.

גרינבאום מונה לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל כיל בחודש ספטמבר 2016, לאחר שהמנכ"ל הקודם סטפן בורגס עזב את תפקידו. ביחד עם היו"ר לוקר הוביל גרינבאום התייעלות מקיפה בחברה, שכללה עצירת פעילויות מפסידות, מכירת פעילויות שאינן בליבת העסקים של החברה, והפסקת השקעות בפרויקט מחשוב גדול. כיל נפגעה בשנים האחרונות מצניחה במחירי האשלג והפוספט, שני חומרי הגלם העיקריים שהחברה כורה ומשווקת.

לפני מספר ימים דיווחה קבוצת ביטוח ישיר, שבשליטת משפחת שנידמן, כי צולר, המנכ"ל המצליח של החברה הבת איי.די.איי ביטוח, רביב צולר, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו. בעקבות ההודעה, צנחה מניית החברה בכ-6%, עדות למרכזיותו של צולר בהצלחת החברה. זאת לאחר שנסקה מאז הונפקה בבורסה לפני ארבע שנים וחצי בכ-280%."אחרי עשר שנים בתפקיד זו לא הפתעה", אמר באותו יום צולר ל"גלוב" והוסיף: "זו קדנציה ארוכה ויפה בכל חברה, ובטח בענף הביטוח". הוא גם רמז להיכן בכוונתו לפנות כשאמר כי הוא מעוניין לשמש בתפקיד ל מנכ"ל בכיר: "אני מעוניין בתפקיד של מנכ"ל, ובין היתר, כשאתה פנוי יש סיכוי לקבל הצעות מעניינות. מבחינתי בגיל ובניסיון שלי, אני בשיא, כך שאעשה עוד לפחות תפקיד אחד כמנכ"ל".

צולר, בן 53, הגיע לקבוצת ביטוח ישיר מחוץ לענף הביטוח. קודם לכן היה מנכ"ל חברת נס טכנולוגיות, שם שימש כמנכ"ל במשך כתשע שנים. לאחר מכן פנה לעסקים פרטיים, וגם כיום הוא בין היתר שותף בקבוצת העיר החדשה, לצד דרור הלוי. בין תפקידיו בנס טכנולוגיות לאיי.די.איי ביטוח הוא היה יו"ר כלל חיתום. בעבר הרחוק יותר היה ממקימי בית ההשקעות דש.

למעשה, צולר נכנס לתפקידו באיי.די.איי ביטוח בחודש מאי 2008, והוא המנכ"ל הכי ותיק בתפקיד בכל חברות הביטוח הגדולות, וגם אחד המתוגמלים שבהם. בשנים 2008 עד 2016 הוא קיבל שכר בעלות כוללת של כ-56 מיליון שקל (ממוצע שנתי של כ-6.25 מיליון שקל). זאת עוד לפני שנודע היקף התגמולים שקיבל עבור 2017, ושיקבל עבור כהונתו ב-2018, ושבוודאי יצטברו לסכום משמעותי נוסף. כמו כן, הוא החזיק במניות החברה, שאותן מימש תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים נוספים.

במהלך השנים הוא הביא לאיי.די.איי ביטוח את קרן באטרי האמריקאית, שהשקיעה בחברת הביטוח הישראלית בשנת 2012, והוביל את הנפקת החברה בבורסה בתל-אביב באוגוסט 2013. צולר, כמו גם באטרי ומשפחת שנידמן, הרוויחו רבות מנסיקת המניה תחת ניהולו. לא פלא לכן שצולר זכה לתשבוחות רבות, עם הודעת העזיבה מאיי.די.איי ביטוח. כך, מוקי שנידמן, מבעלי השליטה בקבוצת צור שמיר שמחזיקה באיי.די.איי ביטוח, אמר כי "רביב היה האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון" והוסיף: "הוא הגדיל את החברה פי כמה וכמה, ותחת הנהגתו הפכנו להיות אחת מחמש קבוצות הביטוח הגדולות".