דוחות קורנית: ההכנסות צמחו אך הרווחים התכווצו

המנכ"ל גבי זליגסון: "אנו מצפים לעלייה משמעותית בשיעור הצמיחה שלנו ב-2018, בעקבות שיעורי אימוץ גבוהים יותר של המוצרים שלנו ע"י דפסים מתחום דפוס המשי"

גבי זליגסון / צילום: איל יצהר
גבי זליגסון / צילום: איל יצהר

מניית קורנית דיגיטל  נחלשה אתמול במסחר המאוחר בוול סטריט ב-4%, לאחר פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ול-2017 כולה. קורנית, המייצרת מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות לצורך הדפסה על בדים ופריטי לבוש, הציגה בדוחות הכנסות ורווח נקי נמוכים מעט מתחזיות הקונצנזוס.

החברה סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 30 מיליון דולר, ירידה של 6.4% ביחס לרבעון המקביל.

בהכנסות משירותים נרשמה צמיחה של 33%, בעוד שההכנסות ממוצרים ירדו ב-10.2%.

לפי כללי החשבונאות, קורנית עברה להפסד נקי רבעוני של 369 אלף דולר, לעומת רווח של 820 אלף דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP החברה רווחית, עם רווח נקי של 1.5 מיליון דולר, ירידה של 50% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 4 סנטים, נמוך בסנט מתחזית השוק.

בשנה כולה ההכנסות צמחו ב-5% ל-114 מיליון דולר, נרשם הפסד נקי חשבונאי של 2 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP ירד ב-49% ל-4 מיליון דולר. זאת על רקע עיכובים בפרויקט של הלקוחה, ענקית הקמעונות און-ליין אמזון.

"המחצית השנייה של 2017 הייתה מאתגרת, שכן העיכוב הממושך בהזמנה של לקוח אסטרטגי, שעליו דיווחנו בספטמבר האחרון, השפיע לשלילה על התוצאות שלנו לשנה כולה", מסר המנכ"ל, גבי זליגסון.

"אנו מצפים לעלייה משמעותית בשיעור הצמיחה שלנו ב-2018, בעקבות שיעורי אימוץ גבוהים יותר של המוצרים שלנו על-ידי דפסים מתחום דפוס המשי".

ברבעון הראשון החברה צופה הכנסות של 28-31 מיליון דולר ושיעור רווחיות תפעולית של מינוס 2% עד פלוס 3%. קורנית נסחרת בשווי 466 מיליון דולר בנאסד"ק.