בוגרי אוניברסיטת MIT פיתחו רחפן ששובר את חוקי המשחק

עד היום מרבית הרחפנים ששימשו למעקב התקשו להתגבר על מכשולים כמו לדוגמה יער סבוך; Skydio R1 פותח בכדי להצליח להתגבר בדיוק על הקושי הזה ■ הפרטים בווידאו

רחפן / צילוט: רויטרס
רחפן / צילוט: רויטרס

רחפנים המצוידים במצלמות ומסוגלים לעקוב אחר בני אדם בזמן שאלה עסוקים נניח בפעילות ספורטיבית כזאת או אחרת הם לא דבר חדש. אלא שעד היום מרבית הרחפנים האלה התקשו מאוד להתגבר על מכשולים כמו לדוגמה בתוך יער סבוך.

הרחפן R1 Skydio פותח בכדי להצליח להתגבר בדיוק על הקושי הזה. הסרטון בו תצפו צולם בשוט בודד אחד ורצוף. מי שעומד מאחורי הפיתוח של הרחפן בעל יכולות הצילום האוטונומיות לגמרי, כך על פי מפתחיו, הוא צוות מהנדסים בוגרי אוניברסיטת MIT. על פי טענת הצוות של המגזין New Atlas שבחן אותו, מדובר בפעם הראשונה שהם מקבלים לידיהם חומר גלם ולא חומר ערוך או חומר מסונן.

ה-R1 Skydio הוא פרי פיתוח של 4 שנים, הוא נעזר ב-13 מצלמות ומערכת חיישנים המסייעים לו לבנות מפה ולנווט במרחב הנתון. את היכולת להתחמק ממכשולים הוא משיג באמצעות אלגוריתמים המבוססים על למידה עמוקה ותוכנת תכנון תנועה.

מה שפחות חדש ברחפן הוא המפרט שמציע מצלמת K4, הפעלה באמצעות הסמארטפון וסט של אופציות עקיבה אוטונומיות. הוא מגיע עם זכרון 64 ג'יגה, שוקל ק"ג אחד, נע במהירות של עד 40 קמ"ש ומצוייד ב-2 סוללות המאפשרות לו זמן שהייה של 16 דק' באוויר. ה- Skydio R1 זמין כעת בארה"ב ובקנדה במחיר של 2,499 דולר.