נעילה חיובית בנ"י; הדאו זינק ב-300 נק' לשיא של 5 ימים

ברקשיר הת'אווי הודיעה שרכשה קצת פחות מ-2% מטבע ■ מאקרו: תביעות דמי האבטלה החדשות ■ תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי מזנקות ל-2.94%

וול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid
וול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid

המסחר בניו יורק ננעל היום (ה') בעליות, מדד הדאו ג'ונס היה בשיא של 5 ימים וקפץ בכ-300 נקודות. המסחר באסיה ננעל בעליות שערים כשבורסות אירופה ננעלו בעליות.

 

שבוע המסחר שיגיע מחר לסיומו עמד בסימן ההודעה של הנשיא טראמפ על השקעות עתק בתשתיות ברחבי ארה"ב. להשקעה בתשתיות יש אפקט כלכלי מצויין, עם השלמתן הן יגבירו את הפיריון של העובדים שהזמן שיבזבזו בפקקים יפחת ומכאן הדרך לעליית שכר ושיפור בצמיחה קצר. בטווח הקצר יש להשקעה כזו השפעה חיובית על חברות התשתיות וחומרי הגם. יחד עם זאת יש לזכור כי השקעות ציבוריות מסוג זה, במקביל להפחתות מסים אגרסיביות יוצרות לחצים אינפלציונים, לחצים שכבר עכשיו מתחילים להיות מגולמים במסחר בשוק האג"ח.

בשוק האג"ח נמשכה מגמת עליית התשואות שאף מחריפה. אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים נסחרות היום ברמה של 2.94% רמה גבוהה שמייצגת נקודת איזון חדשה בשווקים.

נתוני מאקרו: שני נתונים מרכזיים יתפרסמו היום. הנתון הראשון הוא תביעות דמי האבטלה החדשות שעמד על 230 אלף לעומת תחזית של 229 אלף ולעומת 221 אלף לפני שבועיים. נתון שני משמעותי פחות, הוא נתוני התפוקות של היצרנים האמריקאים שעומד על 77.5% לעומת צפי של 78% וזאת לעומת הנתון הקודם שהצביע על תפוקות של 77.9%.

טבע , המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול פרסמה בארקשיר האתוואי כי רכשה 1.8% ממניות יצרנית התרופות הישראלית. לאחר ההודעה זינקה המניה במסחר המאוחר בוול סטריט וטרם פתיחת המסחר המניה ממשיכה בראלי. קשה להבין מה כוונתו של באפט (בעל השליטה בבארקשייר) אם הוא מאותת כי טבע ברמות נמוכות ונמצאת לקראת פריצה או לחילופין שהוא נערך למצב בו היקף הנשייה שיקבל במידה והחברה תיקרוס יעלה על מחיר הרכישה של המניה היום, כך או אחרת המסחר במניה ירכז עניין.

היום פורסמו 93 דוחות כספיים בוול סטריט כשהדוח המעניין הוא הדוח של סייברארק  הישראלית ונייס  שפרסמה דוחות כספיים חיוביים.