נתניהו בטקס חניכת הזרוע הרביעית בנתב"ג: "צועדים קדימה"

רה"מ: "ב-1949, בשנה הראשונה להפעלת השדה, עברו כאן פחות מ-100 אלף נוסעים. בשנה שעברה עברו כמעט 21 מיליון - פי 210. זה קורה בזכות מדיניות השמיים הפותחים שהוביל השר כ"ץ יחד עמי"

נתניהו וכ"ץ בטקס, צילום: רש"ת
נתניהו וכ"ץ בטקס, צילום: רש"ת

"היעד שמנחה אותי הוא להצמיח לנו כנפיים, לבסס את המדינה, לטפח את יכולותיה כדי שנוכל לנסוק מעלה לגבהים של הצלחה. כאן בנמל התעופה המרכזי שלנו התפתחות הכנפיים מקבלת משמעות מילולית מדויקת פשוטו כמשמעו" - כך אמר היום (ה') נתניהו בטקס חניכת הזרוע הרביעית בנתב"ג.

אנחנו מוסיפים היום נדבך חשוב לענף התעופה הלאומי. הרצל האמין בהתכנות ההמצאה של כלי טיס כפי שהאמין בחלום מדינת היהודים. שניהם התממשו. עברו יותר מ-120 שנה. הוא זרע את הזרעים להתפתחות התעופה העברית. נחלנו הצלחה כבירה אפשר לומר בוודאות. צמיחת ענף התעופה בישראל היא פשוט אדירה. אני וכמותי, ותיקים שנמצאים כאן היום, זוכרים היטב את נמל התעופה הישן שנפרס על פני שטח מצומצם עם תנועת מטוסים קטנה לאין שיעור. מקבלי הפנים היו ממתינים במרפסת ואפילו בחוץ תחת כיפת השמיים. היום כמעט ואי אפשר לזהות את העבר וזה סימן ברור להצלחה. אנחנו צועדים קדימה אל העתיד. יש חשיבות עצומה בהתרחבות נמל התעופה. בהמשך נוסיף עוד נמל תעופה.

ב-1949, בשנה הראשונה להפעלת השדה, עברו כאן פחות מ-100 אלף נוסעים. בשנה שעברה עברו כמעט 21 מיליון - פי 210. זה קורה בזכות מדיניות השמיים הפותחים שהוביל השר כ"ץ עמי ביחד. הגברנו את התחרות בין חברות התעופה, הגדלנו את מגוון היעדים, והמחירים הוזלו משמעותית במקרים רבים. יש שינוי גדול: לא רק שהמונים יוצאים לחו"ל אלא שהפכנו ליעד אטרקטיבי עבור תיירים. בשנה שעברה הגיעו אלינו 3.6 מיליון תיירים שהכניסו למדינה 20 מיליארד שקל.

להגדלת הקיבולת בונים שדה נוסף. כל זה לא מבטל את הצורך בפיתוח נתב"ג. הזרוע החדשה היום היא תוספת כוח איכותית וכמותית לתיירות ולכלכלה וליחסנו המתהדקים עם מדינות העולם. הזרוע הרביעית נקראת על שם יו"ר רשות שדות התעופה ושר התחבורה לשעבר חיים קורפו ז"ל.

בעוד כמה שעות אצא מכאן לגרמניה לוועידת מינכן, ועידת הבטחון החשובה בעולם, שם אציג את עמדתה של ישראל בפני ראשי המדינות. אזכיר את חלקה של איראן באירועים האחרונים בצפון וניסיונותיה להתבסס נגדנו בסוריה. נמשיך לחזק את מדינת ישראל ביד חזקה ובזרוע נטויה".

השר כ"ץ בנתב"ג: "יש לי אמון מלא בך - אדוני ראש הממשלה ואני מחזק את ידיך. יש לאפשר לבנימין נתניהו להמשיך להוביל את מדינת ישראל בתחומי הביטחון והתעשייה ומול האתגרים הרבים. יש לי הזכות לפעול במשותף עם בנימין נתניהו ב-9 השנים האחרונות כשר ואני משוכנע שנמשיך לפעול יחד עוד שנים רבות".