סיכוי נמוך להצבעה על הסדר החוב של יורוקום באסיפת הנושים

פועלים והבינ"ל החליטו לתמוך בסיידוף ■ בבנק דיסקונט ממתינים

שאול אלוביץ' / צילום ארכיון: יוסי כהן
שאול אלוביץ' / צילום ארכיון: יוסי כהן

ביום שני הבא תיערך אסיפת הנושים של יורוקום, אך נראה כי הקרב על השליטה בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל עדיין רחוק מסיום. לפי הערכות, הסיכוי נמוך שתיערך הצבעה על הסדר החוב. בימים הקרובים אמורות להיות התפתחויות בנושא. כרגע יש רק הצעה אחת רלוונטית ותקפה - הצעתו של נתי סיידוף. תוקפה אמור לפוג לאחר האסיפה הקרובה.

אלא שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה: דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, הגישה גם היא הצעה, אך תוקפה פג באחרונה וטרם הוגשה חדשה. הבנקים הנושים מצפים שדסק"ש תגיש הצעה משופרת. נזכיר כי דסק"ש צריכה למכור את השליטה בחברת סלקום כדי שתוכל לרכוש את יורוקום, בעלת השליטה בבזק. בשל האי ודאות הרגולטורית בהשלמת עסקה עם אלשטיין (אי.די.בי גם צריכה לעמוד במגבלת חוק הריכוזיות לצורך השלמתה העסקה), רוצים הבנקים מנגנון פיצוי למקרה שהעסקה לא תצא אל הפועל. בהצעה הנוכחית מתחייב אלשטיין לפרוע את מלוא החוב לנושי יורוקום נדל"ן גם אם לא תושלם מכירת סלקום, אולם בחלק מהבנקים רוצים וודאות גבוהה יותר בדמות קנס של 100-200 מיליון שקל. כרגע בסביבת אלשטיין שומרים את הקלפים קרוב לחזה. לפי הערכות, בקבוצה לא ימהרו לוותר על ההתמודדות על יורוקום, אולם ספק אם יסכימו לקנס כה גבוה.

הקבוצה השלישית המתמודדת היא האחים נוימן, בגיבוי המיליארדר הברזילאי אלי הורן. קבוצה זו הגישה הצעה בתחילת השבוע, אלא שבבנקים לא התלהבו מכיוון שיש בה התניות רבות, והיא כרגע נחותה לעומת ההצעות של סיידוף ואלשטיין. אתמול שלחו האחים נוימן לבנקים מכתב ובו הם מבקשים לדחות את האסיפה, על מנת לאפשר להם לשפר את הצעתם.

לפי הערכות סיכוי נמוך כי האסיפה תידחה, אולם גם הסיכוי להצבעה נמוך, ולכן תספיק הקבוצה להגיש הצעה משופרת.

בינתיים בבנקים מתארגנים לאסיפה הקרובה - הפועלים והבינ"ל כבר הצביעו בעד הצעת סיידוף. לעומת זאת, בדיסקונט עדיין לא ממהרים לקיים הצבעה על ההסדר, ומעדיפים להמתין להתפתחויות בימים הקרובים מצד המציעים האחרים.