נעילה מעורבת בוול סטריט על רקע התפתחות בחקירה הרוסית

הפרקליט המיוחד מולר הגיש כתבי אישום נגד 13 אזרחים רוסים: "נקטו 'לוחמת מידע' נגד ארה"ב כדי להביא לניצחון טראמפ" ■ קוקה-קולה: הפסד של 3.6 מיליארד דולר בשל רפורמת המס

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל במגמה מעורבת על רקע התפתחויות בחקירה המדובר סביב התערבות השלטון הרוסי במערכת הבחירות לנשיאות ב-2016, בה זכה דונלד טראמפ. הפרקליט המיוחד שמונה לחקירה, רוברט מולר, הגיש כתבי אישום נגד 13 אזרחים רוסים ו-3 יישויות משפטיות רוסיות - וגרם לנפילה מיידית של מדדי המניות בוול סטריט. אולם, כמעט מיד, הודיע סגן שר המשפטים האמריקאי, רוד רוזנשטיין, כי כתבי האישום שהוגשו לא כוללים עדויות לסיוע מודע של אזרחים אמריקאים לרוסים - ובכך ככל הנראה ענה על החשש העיקרי של המשקיעים, לפיו תוצאות החקירה יעידו על מעורבות כלשהי של אנשי טראמפ במאמצים הרוסיים ולפיכך יערערו את השלטון בוושינגטון. בעקבות הודעתו של רוזנשטיין, חזרו המדדים לעליות. בהצהרה שמסר מולר נאמר כי הרוסים נקטו "לוחמת מידע" נגד ארה"ב במטרה להביא לבחירתו של טראמפ.

 

בארה"ב פורסמו היום לפני פתיחת המסחר מספר היתרי הבנייה לחודש ינואר, שהיה גבוה מהצפוי והגיע ל-1.4 מיליון, וכן התחלות הבנייה - שגם הפתיעו לטובה עם נתון של 1.33 מיליון.

כן פורסם מדד סנטימנט הצרכן, העומד על 99.9 נקודות בהשוואה לצפי המוקדם לנתון של 95.4 נקודות.

אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים נסחרת בתשואה של 2.89% לעומת 2.94% אתמול.

שבוע המסחר שיגיע היום לסיומו עמד בסימן ההודעה של הנשיא טראמפ על השקעות עתק בתשתיות ברחבי ארה"ב. להשקעה בתשתיות יש אפקט כלכלי מצויין, עם השלמתן הן יגבירו את הפיריון של העובדים שהזמן שיבזבזו בפקקים יפחת ומכאן הדרך לעליית שכר ושיפור בצמיחה קצר.

מניית טבע  המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בחדות. "בשלב זה, עדיין לא ידוע מה התזה שמאחורי השקעת 'האורקל מאומהה' במניות טבע , אך גישת השקעות הערך של ברקשייר הת'וואי מוכרת היטב ככזו המתמקדת בחברות בעלות עסקים איכותיים, יכולת ייצור מזומנים וצוות הנהלה חזק" - כך כותבים ב סיטי בתגובה להשקעת ברקשייר הת'וואי של וורן באפט בחברת התרופות. 

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי, שממליצה על טבע בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 24 דולר, כותבת כי "השקעת ברקשייר הת'וואי בטבע בשום אופן לא מקלה על הסוגיות של הטווח הקצר בחברה, אולם היא תומכת בתזה שלנו שהחברה נוקטת בצעדים הנכונים לבצע שינוי מוצלח ולייצר מספיק מזומנים על מנת להפחית את המינוף בקצב מהיר יותר מהצפוי בשוק. הלחץ על שורת ההכנסות צפוי להימשך בטווח הקרוב, בשל מצב השוק הגנרי בארה"ב והתחרות הגנרית לקופקסון, אולם עסקי הליבה הגנריים של טבע נהנים מהגודל ומהיכולת לפתח תרופות גנריות מורכבות".

מניית סולאראדג'  קפצה אתמול ב-24% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חזקות בשנת 2017. 

קוקה-קולה  דיווחה היום על תוצאות פיננסיות טובות מהצפוי לרבעון הרביעי של 2017, למרות מחיקה חד-פעמית של 3.6 מיליארד דולר שרשמה בשל השפעות רפורמת המס הרפובליקנית בארה"ב. 

שלוש חברות נוספות שהציגו תוצאות טובות בימים האחרונים הן נייס , אורבוטק  סודהסטרים אינטרנשיונל