גזית גלוב מכרה מניות ריג'נסי סנטרס ב-150 מיליון דולר

המכירה האחרונה מתווספת למכירה קודמת של כ-741 אלף מניות של ריג'נסי סנטרס שביצעה גזית גלוב במהלך ינואר השנה תמורת כ-47.7 מיליון דולר ■ מניית ריג'נסי סנטרס איבדה כ-17% מערכה בשנה האחרונה

חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר
חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב  גזית גלוב  מדווחת הבוקר (א') כי ביום חמישי האחרון מכרה בארה"ב 1.76 מיליון מניות של חברת הקניונים האמריקאית ריג'נסי סנטרס , בתמורה ל-101 מיליון דולר. מדובר על מכירה של 1.03% מהון מניות של ריג'נסי, שבעקבותיה הצטמצמה האחזקה של גזית גלוב בחברה האמריקאית ל-9.32%.

ריג'נסי סנטרס נסחרת כיום בארה"ב לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר, כך ששווי האחזקה הנוכחית של גזית גלוב מסתכם לכ-930 מיליון דולר. לפני כשנה מכרה גזית גלוב את החברה הבת לשעבר, אקוויטי וואן, לריג'נסי סנטרס בעסקת מניות, ומאז נותרה בעלת מניות מהותית בריג'נסי סנטרס.

המכירה האחרונה מתווספת למכירה קודמת של כ-741 אלף מניות של ריג'נסי סנטרס שביצעה גזית גלוב במהלך ינואר השנה תמורת כ-47.7 מיליון דולר. 

מכירת מניות ריג'נסי מתבצעת כחלק מהאסטרטגיה של גזית גלוב, לרכישת נכסים מניבים באופן פרטי ולמכירת אחזקות בחברות נדל"ן ציבוריות בצפון אמריקה, תוך כדי הקטנת המינוף. בנוסף, נהנית גזית גלוב מרפורמת המס החדשה שהעביר ממשל טראמפ בסוף דצמבר ושהקטינה את מס החברות בארה"ב מ-35% ל-21%.

עוד ציינה גזית גלוב בהודעתה כי בבעלותה מכשירים נגזרים פיננסיים של מניות נדל"ן מניב אמריקאיות (אשר נרכשו בשנה האחרונה ואינן כוללות מניות ריג'נסי) ואשר נכון למועד זה, הרווח בגינם מאז רכישתם מסתכם לכ-53 מיליון דולר.