ננו דיימנשן הודיעה על גיוס 12 מ' דולר בדיסקאונט; המניה צנחה

דירקטורים ביצרנית מדפסות התלת-ממד עתידים לרכוש בהנפקה ADS בהיקף מצטבר של 300 אלף דולר ■ המניה איבדה בת"א כ-17%

יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן  הודיעה ביום שישי על גיוס של 12 מיליון דולר בהנפקת ADS (איגרות מעקב אחרי מניה הנסחרת בבורסה זרה, כאשר כל ADS מייצגת 5 מניות רגילות). מחיר ה-ADS בהנפקה נקבע על 2 דולר, דיסקאונט של 39% ביחס למחיר הנעילה של המניה יום קודם לכן, ודיסקאונט דומה ביחס למחיר הממוצע מתחילת השנה. בתגובה צנחה ננו דיימנשן   ב-30% במסחר בנאסד"ק ביום שישי, וננעלה במחיר של 2.3 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 26 מיליון דולר. המניה נסחרת במקביל גם בתל-אביב, והיום היא נחלשה במהלך המסחר ב-16.7%. אמנם ההנפקה בוצעה בדיסקאונט עמוק, אך לזכותה של החברה אפשר לומר שהיא הצליחה לבצע הנפקה משנית בתקופה תנודתית וקשה לחיזוי בשווקים.

ננו דיימנשן מנפיקה 6 מיליון ADS חדשות, והגיוס נטו, בניכוי עמלות הקשורות להנפקה, יסתכם ב-11.1 מיליון דולר. היקף הגיוס ברוטו עשוי לעלות בהמשך ל-13.8 מיליון דולר, מאחר שהחברה הקצתה לחתמים 900 אלף ADS נוספות במחיר ההנפקה, והם יוכלו לרכוש אותן ב-45 הימים הקרובים. החתמים בהנפקה היו National Securities Corporation ו-Lake Street Capital Markets - אותם חתמים שליוו את ננו בהנפקה שבוצעה לפני כשנה וחצי, במחיר גבוה משמעותית של 6.5 דולר ל-ADS. בפן המשפטי מייצג את החברה עו"ד עודד הר אבן ממשרד ZAG S&W זיסמן אהרוני גייר ושות'.

כחלק מההנפקה, דירקטורים בחברה הודיעו על כוונתם לרכוש ADS בהיקף מצטבר של 300 אלף דולר. ככל הידוע, המשקיעים בהנפקה הגיעו בעיקר מארה"ב, אך גם מישראל.

בסוף הרבעון השלישי היו לננו דיימנשן מזומנים והשקעות בהיקף כ-12 מיליון דולר בקופה. דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2017 כולה צפויים להתפרסם ב-15 במארס. החברה, בניהולו של עמית דרור, החלה בשנה החולפת את שלב המכירות, ובחודשים ינואר-ספטמבר 2017 הציגה הכנסות של 414 אלף דולר והפסד נקי של 13.7 מיליון דולר. לאחרונה הודיעה החברה על מינוי אבי רייכנטל כיו"ר משותף לצד היו"ר הוותיק, יצחק שרם.