הביו-האקר שהשתיל כרטיס מעבר לרכבת בתוך כף ידו

ביו-האקר אוסטרלי השתיל בכף ידו כרטיס למעבר בתחבורה הציבורית, כדי שיגיע הביתה גם אם גונבים לו את הארנק ■ עכשיו הוא יוצא לקרב נגד הרשויות שהשביתו את הכרטיס

פיצ'ר טכנולוגי ביד / צילום: שאטרסטוק
פיצ'ר טכנולוגי ביד / צילום: שאטרסטוק

בשנה האחרונה אנחנו עדים לעלייתם של הביו-האקרים - האנשים שעורכים שינויים בגופם, מוסיפים לו פיצ'רים טכנולוגיים ואפילו עורכים לעצמם את ה-DNA. חלקם עושים זאת כדי לגייס לעצמם יכולות חדשות, כמו טלפתיה או עוצמה פיזית; אחרים מבקשים להילחם במחלות, או פשוט לבחון את גבולות הגוף והיכולת האנושית לבצע בו מניפולציות. רשויות החוק בעולם עדיין מתקשות להתמודד עם התופעה הזאת, והמקרה שמסעיר בימים אלה את קהילת הביו-האקינג האוסטרלית מהווה דוגמה יפה לכך.

אחד החברים האקסצנטריים בקהילה זו הוא אדם המכנה את עצמו מיאו-לודו דיסקו גאמה מיאו-מיאו (כן, זה שמו בתעודת הזהות). מיאו-מיאו, המתגורר בסידני, התפרסם בין היתר כשהשתיל בגופו שבב שבו שמורים מסמכים חשובים, וכן התמודד בסוף השנה שעברה מטעם "מפלגת המדע" על תפקיד בפרלמנט המקומי. כעת הוא נמצא במסלול התנגשות מול רשויות התחבורה הציבורית של מחוז ניו סאות' וויילס. הסיבה? הוא גזר את כרטיס התחבורה הציבורית האלקטרוני (Opal Card), והשתיל בכף ידו השמאלית את השבב המפעיל אותו.

המעשה הזה אפשר למיאו-מיאו לעבור בנקודות הביקורת של הרכבת, המעבורות ושאר אמצעי התחבורה המקומיים באמצעות הושטת כף ידו לעבר השערים האלקטרוניים. בדרך זו, הסביר בעבר, הוא יוכל לחזור הביתה גם אם יגנבו את ארנקו. לדבריו השיטה עובדת היטב ברמה הטכנית, אם כי לעתים הוא צריך להעביר את היד שוב ושוב מול הגלאים. ברמה האנושית הדברים מורכבים קצת יותר: בעבר הוא ספג קנס של 200 דולר בגין נסיעה ברכבת בלי כרטיס, שעליו הגיש ערעור.

הרשויות בניו סאות' וויילס אוסרות על השחתת כרטיס ה-Opal, ומגדירות את מעשהו של מיאו-מיאו כהשחתה. על כן, הן החליטו להשבית את החגיגה. כבר לפני כשנה, אחרי שהוא השתיל את הכרטיס בכף ידו והדבר התפרסם, הן הכריזו כי ינטרלו מרחוק את הפיתוח. ואולם, מכיוון שהכרטיס לא היה רשום על שמו של מיאו-מיאו, התקשו לעשות זאת. אלא שהחודש חזר מיאו-מיאו מכנס בארצות הברית שעסק בסייבורגים והרגולציה סביבם, ולמרבה האירוניה גילה שהאיום התממש - והוא אינו יכול לעבור עוד בתחבורה הציבורית באמצעות הושטת ידו השמאלית. כעת הוא מתכוון להילחם בהחלטה בבית המשפט: "זה מקרה של חוק בהתהוות, וכיף להיות במרכז הדיון הזה", אמר ל-Australian Associated Press, "זה תרחיש כל כך יוצא דופן שעורכי דין מעולם לא נתקלו בו בעבר".

מיאו לודו / צילום: מתוך הקמפיין של "מפלגת המדע"
 מיאו לודו / צילום: מתוך הקמפיין של "מפלגת המדע"