נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניות האנרגיה ריכזו עניין

המסחר בשווקים נפתח כשתשואות האג"ח עומדות על 2.87% והשינויים עוד בדרך ■ לכן, ככל שהתשואות יעלו - הן ימתנו את העליות בשוקי המניות, עד שיתבססו על נקודת האיזון, שעפ"י הערכות בשלב זה נמצאות סביב רמה של 3% ■ מניות הגז והנפט באסיה ריכזו עניין

הבורסה בשוויץ / צילום: אמד ויגמאן, רויטרס
הבורסה בשוויץ / צילום: אמד ויגמאן, רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות. בסין לא התקיים היום מסחר בשל חופשת ראש השנה הירחי. באסיה ננעל המסחר בעליות.

אחרי השבוע הנעילה החיובית של סוף השבוע הקודם באסיה ובוול סטריט והתיקון שהגיע לפניו, נרשמת תחושה של יציבות למסחר. ה-S&P 500 נסגר ביום שישי בשיא שבועי.

 

בסך הכל המסחר בבורסות העולמיות מתנהל בתקופה האחרונה במגמה חיובית למרות התנודתיות שמשקפת חיפוש אחרי נקודת שיווי משקל חדשה לשווקים. המנוע המרכזי של העליות בשווקים הוא התוכניות הגרנדיוזיות של הממשל האמריקאי להשקעות בתשתיות כמו גם הפחתות המסים האגרסיביות שאמורות להביא בסופו של דבר לביקושים הולכים וגדלים בארה"ב שהיא הכלכלה הגדולה בעולם שתמשוך מעלה את הביקושים העולמיים.

נתון מעניין הוא תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים. המסחר בשווקים נפתח היום כשתשואות אלה עומדות על 2.87% ונראה שטרם נאמרה המילה האחרונה ולכן ככל שהתשואות יעלו הן ימתנו את העליות בשוקי המניות עד שיתבססו על נקודת האיזון שעל פי הערכות, בשלב זה, נמצאות סביב רמה של 3%.

עניין רב ריכזו באסיה מניות הגז והנפט. מניות חברת סנטוס  שעוסקת בחיפושי נפט עלו בכ-2.5% ומניות ביץ' אנרג' עלו בלמעלה מ-7%. יש לציין כי העליות במניות אלה נתמכות בציפיות לעלייה בביקושים העולמיים שמהם נובת ההערכה כי הביקושים למוצרי אנרגיה יעלו ככל שהבית הלבן ימשיך במדיניות של צמצום ההטבות לחברות שעוסקות באנרגיה חלופית.