פלאפון השיקה רשת ייעודית לתחום העיר החכמה

השיקה גם פתרון חדש לרכב שמבוסס על קיט שמתקין הנהג ואשר מאפשר ליושבים ברכב לקבל WIFI וכן לקבל מידע על מצב הרכב

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום

חברת פלאפון השיקה היום (ב') שירותים חדשים שמבוססים על IoT (האינטרנט של הדברים). החברה הקימה רשת ייעודית ליישומים כבדים וליישומים שצורכים פחות דאטה ואנרגיה, והיום היא חשפה אותה במסיבת עיתונאים. בערב תציג החברה את הפתרונות בפני מנהלים ולקוחות גדולים במסגרת מתחם ייעודי שהקימה בכניסה לבניין ההנהלה הראשי שלה בגבעתיים. 

פלאפון הקימה, בסיוע אריקסון, שתי רשתות IoT ייעודיות CAT-M ליישומים הכבדים ו-NB-IoT ליישומים שלא דורשים זמינות ומשאבים גדולים. דוגמה ליישום שאינו דורש משאבים גדולים למשל היא מונה גז או חשמל. דוגמה ליישום כבד היא למשל מצלמה שמצלמת 24 שעות. 

במקביל פלאפון הכריזה היום על כניסה לעולם הרכב ומשיקה את שירות Pelephone Car. הפתרון שפלאפון בחרה הוא קיט חכם המתחבר לשקע OBD2 שברכב ובו יש סים סלולרי המנוהל באמצעות אפליקציה. לדברי פלאפון, ההתקנה ללקוח פשוטה ביותר ויכולה להתבצע באופן עצמאי על-ידי הנהג. הפתרון מאפשר ליושבים ברכב לקבל גישה ל-WIFI, התראות על מצב הרכב, על מיקומו ודיווחים שונים על אופן הנהיגה בו.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר: "במהלך השנתיים האחרונות הובלנו בפלאפון מהלכים רבים ופורצי דרך, במטרה להפוך לחברת הסלולר המובילה והמתקדמת בישראל, ועמדנו בכך. השקת פעילות ה-IoT של פלאפון היא המשך ישיר של פעילות זו".

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק, אמר: "אחרי פעילות הכנה ממושכת - יש לנו פתרון מקצה לקצה, החל מאפיון הצורך, דרך בחירת הפתרון והתקנה ועד תמיכה ושירות ללקוחות עסקיים. אנחנו לא מצהירים על כוונות אלא על פעילות קיימת ברמה הגבוהה ביותר בישראל".