3 גאדג'טים שיעזרו לכם לשפר את הכושר הגופני ואיכות החיים

טרנד ה-IoT מאפשר לשמור על כושר, לשדרג את הנעליים ולישון טוב בלילה

עידן ה-IoT מאפשר לשפר בין השאר את הכושר הגופני ואת איכות החיים. בתערוכת CES שנערכה בינואר נחשפו שלל גאדג'טים מקושרים עבור אתלטים, שוחרי בריאות ומשפרי שינה. להלן מדגם.

נעליים חכמות בתוספת של 10 דולר

בשנים האחרונות ראינו בשוק כמה וכמה דגמים של נעלי ספורט חכמות עם חיישנים שעוקבים אחרי ביצועי הריצה ומעבירים אותם אלחוטית לאפליקציה בטלפון הנייד. רובם היו מוצרים יקרים ומורכבים אולם כעת מתכוונת חברת Under Armour להפוך את הטכנולוגיה לנפוצה ועממית. החודש מתחילה החברה לשווק בארצות הברית שתי סדרות של נעלי ריצה מקצועיות, HOVR ו-Sonic שניתן יהיה להוסיף להן חיישן חכם תמורת רכיב שיעלה כ-10 דולר.

מדובר בדור השלישי של המערכת שפיתחה החברה. המוצר מאפשר לעקוב אחרי מרחק הריצה, קצב, רוחב הצעד ומגוון משתנים נוספים. הנתונים מועברים לאפליקציה בטלפון החכם, שמנתחת את ביצועיו של האצן, מאפשרת לשתף מסלולי ריצה וביצועים עם קהילה של אצנים מחוברים, לקבל הנחיות קוליות מהטלפון, לסנכרן את הריצה עם מוזיקה ועוד. הנעליים עצמן כוללות את החידושים האחרונים בתחום לרבות אריג תלת ממדי וסוליה מרחפת. הן מוצעות לגברים, נשים ולילדים במחירים שנעים בין 100 ל-130 דולר.

להשאיר את הטלפון והארנק בבית

חברת Garmin, שמחזיקה ליין רציני של שעוני כושר מקצועיים וחכמים, מציעה דגם חדש שיאפשר לרצים לוותר על נשיאת הטלפון החכם בזמן הפעילות הגופנית. הדגם החדש, Forerunner 645 מיוזיק, מציע את הביצועים המתקדמים של שעוני הכושר של החברה כולל מעקב פיזי באמצעות GPS, תכנון מסלולי ריצה, ניווט ועוד.

אולם הוא מכיל גם זיכרון מורחב, שלתוכו ניתן להזין עד 500 שירים וקטעי מוזיקה שונים, שמושמעים ישירות באוזניות בלוטות', ללא צורך בתיווך של סמארטפון. בנוסף ניתן להתחבר לשירותי מוזיקה אונליין וליצור תוכנית מוזיקלית אישית לריצה, ללא פרסומות. עוד מאפיין חדש הוא האפשרות להשתמש בטלפון לצורך תשלומים אלחוטיים ובכך לחסוך גם את הצורך בנשיאת ארנק או כרטיס אשראי לדרך. השעון מתוכנת לתמוך בסוגים שונים של כושר גופני - ריצה, שחייה, רכיבת אופניים ועוד - ולבצע ניתוח של הביצועים, לשתף נתונים ברשת ועוד. המחיר בארה"ב כ-450 דולר והמוצר צפוי לצאת לשוק בתוך כחודשיים.

מאמן כושר אישי בשעון החכם

שעוני כושר חכמים הפכו לפריט חובה אצל אצנים מקצועיים, אבל עדיין יש מה לחדש בתחום. אחת הדוגמאות לכך היא שעון הכושר החדש של חברת Suunto הפינית, שהוצג ב-CES וייצא לשוק באביב הקרוב. השעון סאונטו 3, מציג את הביצועים המקובלים של שעוני כושר, דוגמת ניטור רצוף של הדופק ומאפיינים פיזיים נוספים של האצן, זיהוי מיקומו, שריפת קלוריות וכדומה. זאת לצד ביצועי שעון חכם מקובלים כגון קבלת מסרים ועוד.

השעון מציע לראשונה גם תוכניות ריצה, שמתאימות עצמן לאצן ספציפי בזמן אמת על בסיס נתוני הכושר והיסטוריית האימונים של האצן, שאגורה מראש במחשב, או על בסיס איסוף נתונים מצטבר. לאחר ניתוח הנתונים יוצר האלגוריתם תוכנית אימונים אישית לשבעה ימים.

התוכנית מתאימה את רמת האימון לשינויים כמו החמצת יום אחד של אימונים או פעילות יתר, בהתאם לקצב הלב של האתלט. השעון משמש גם למעקב אחר איכות השינה של בעליו ועוד. בניגוד להרבה שעוני כושר ייעודיים, סדרה 3 החדשה אמורה להיות גם אופנתית והיא כוללת עיצוב שטוח ובחירת צבעים לנשים וגברים, כולל ורוד וזהב. המחירים יתחילו בכ-200 אירו.

המוצרים שמשפרים את השינה

שנת לילה איכותית היא מרכיב הכרחי לבריאות הגוף והנפש. בשנים האחרונות ראינו הרבה מוצרי IoT שונים, ולעיתים משונים, שהבטיחו לשפר את איכות השינה, אולם השנה נכנסים לתחום הזה גם כמה מהשמות הגדולים של עולם מוצרי הצריכה.

פיליפס, למשל, צפויה להשיק בקרוב מערכת שמכונה SmartSleep. לדבריה המערכת פותחה בשיתוף עם רופאים וחוקרים רפואיים במשך כארבע שנים והיא כוללת מעין חגורת ראש מרופדת, שמונחת על המצח והאוזניים. המערכת כוללת שני חיישנים מובנים, שעוקבים אחרי פעילות המוח בעת השינה ומזהים מתי הוא נכנס לשלב הרצוי של גלים איטיים. בשלב זה מושמעים, באמצעות אפליקציה אלחוטית, טונים בעוצמה ובעיתוי שנועדו להאריך את השלב, שמזוהה עם שינה עמוקה, ומושמעים דרך רמקולים מובנים.

המערכת לא מיועדת לפתור בעיות של חוסר הירדמות אלא לשפר את איכות השינה. היא מתאימה לשימוש של ארבע פעמים בשבוע לבני 18 עד 40, שישנים בין 5 ל-7 שעות בלילה, בנוסף היא משמשת כחיישן שינה מקובל שיכול לזהות את משך, תצורת ואיכות השינה ולנתח את הנתונים בסמארטפון. המערכת תגיע לשוק באביב במחיר של כ-400 דולר.

הגישה של נוקיה המתחרה היא שונה. במקום מגע ישיר של חיישנים עם האדם המנמנם היא מציעה מעין שטיחון חכם שממוקם מתחת למזרון. השטיחון אוסף ברציפות מידע על איכות השינה כולל קצב הלב, רמת הנחירות, תנועות וכו'. הנתונים מועברים אלחוטית לאפליקציה בסמארטפון שמנתחת את איכות השינה ומייעצת כיצד לשפר אותה.

למרות שזו מערכת פאסיבית מעיקרה, יש לה גם צד אקטיבי. חיבור אלחוטי למערכות בית חכם מאפשר לזהות הירדמות ולכבות אוטומטית את האורות, או לחליפין להדליק אותם אוטומטית ביקיצה. במקביל ניתן לשלוט בטרמוסטט האלחוטי החכם בחדר כדי להתאים את הטמפרטורה למועד היקיצה. המערכת של נוקיה תעלה כ-100 דולר.