נושי יורוקום צפויים לאשר את מכירת החברה לסיידוף

אסיפת נושי יורוקום החלה בשעות הצהריים, ובמהלכה אמורה להתקיים הצבעה בנוגע להסדר שמציע נתי סיידוף ■ הצעתו המלאה והסופית של סיידוף תוגש לביהמ"ש בהליך שייקח כשבועיים, לפי הערכות ■ הבנקים צפויים למחוק כ-400 מיליון שקל

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

אחרי דרמה לילית שהעמידה בסימן שאלה את קיום אסיפת הנושים בקבוצת יורוקום, האסיפה יצאה היום (ב') לדרך. אסיפת נושי יורוקום החלה בשעות הצהריים, ובמהלכה אמורה להתקיים הצבעה בנוגע להסדר שמציע נתי סיידוף, שזו ההצעה הרלוונטית היחידה כרגע. שלושת הנושים המרכזיים - בנק דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - החליטו לתמוך בהצעת סיידוף, ולכן היא אמורה להתקבל, והוא אמור לקבל לידיו את השליטה בבזק.

יחד עם זאת, זהו עדיין לא סוף פסוק. הצעתו המלאה והסופית של סיידוף תוגש לביהמ"ש בהליך שייקח כשבועיים, לפי הערכות. אם בתקופה זו תעלה לפתע הצעה חדשה שתכלול שיפור מהותי לעומת הצעת סיידוף, עשויים הנושים לפתוח זאת לדיון מחודש. כך למשל הדירקטוריונים של הבנקים שאישרו את הצעת סיידוף החליטו לתמוך בהצעה, אלא אם תגיע הצעה אחת משופרת באופן מהותי.

על פניו, נראה כי הסיכוי שתגיע הצעה כזו שתצדיק פתיחת הדיון מחדש, ונטילת סיכון שסיידוף ייסוג, נמוכה למדי. יחד עם זאת, סאגת יורוקום כללה לא מעט הפתעות, ולכן אין לדעת בוודאות מה יקרה בשבועיים הקרובים.

יורוקום נמצאת כיום בשליטת שאול אלוביץ. פתיחת החקירה החדשה נגד בכירי קבוצת בזק אתמול משחקת במובן מסוים לטובת סיידוף. אי-הוודאות הגדולה הקיימת בבזק, שרק החמירה בעקבות החקירה החדשה, צפויים להביא לכך שהבנקים יעדיפו לסיים במהרה עם ההסדר ביורוקום, ולהימנע מסיבוכים. כמו כן, הטלטלה בבזק עלולה להרחיק משקיעים פוטנציאליים. לכן, לפי הערכות, צריכה להגיע הצעה יוצאת דופן, שתצדיק את פתיחת המרוץ מחדש.

24 השעות האחרונות כללו דרמה משפטית קטנה. אמש החליטה השופטת איריס לושי עבודי לדחות את אסיפת הנושים ביורוקום, בעקבות פנייה מצד אחד הנושים הלא מובטחים ביורוקום נדל"ן, שטען כי סיידוף שיפר את הצעתו, אך לנושים לא ניתן מספיק זמן ללמוד את ההצעה החדשה. בקבוצת יורוקום ובבנקים נלחצו מההחלטה, שכן הצעת סיידוף אמורה לפוג היום, ואם לא תיערך האסיפה, לא ברור אם ההצעה תחודש. יורוקום, הבנקים וסיידוף פנו במשותף לביהמ"ש וביקשו שהאסיפה תתקיים בהקדם האפשרי. השופטת לושי עבודי החליטה להיעתר לבקשה, לאחר שצורפה אליה ההצעה המלאה של סיידוף, ולאחר שניתן לנושים הקטנים אפשרות להצביע עד ליום חמישי הקרוב.

ההסדר של סיידוף לחוב של 1.2 מיליארד שקל, כולל הזרמה של 400 מיליון שקל, ובנוסף פריסה של 370 מיליון שקל בחוב ל-7 שנים. ההצעה כוללת גם פתרון לנושי יורוקום נדל"ן, שיש להם שעבודים ביורוקום תקשורת. הפתרון כולל פירעון מלוא החוב לנושי יורוקום נדל"ן הן באמצעות הזרמה של סיידוף והן באמצעות מיחזור החוב על ידי הבנקים הנושים ביורוקום תקשורת, שיקבלו על כך ריבית של 6%, וייפרעו מההלוואה בסוף השנה הבאה.

בשורה התחתונה כולל הסדר החוב מחיקה של 400-500 מיליון שקל. לצד המחיקה, מציע סיידוף לבנקים מנגנון אפסייד המסתמך על עלייה בשווי עתידי של נכסי יורוקום. יחד עם זאת, קיימת אי ודאות לגבי מנגנון זה והיקף הסכום שיקבלו ממנו הבנקים.

הצעת סיידוף אינה מתייחסת לחברות התפעוליות של קבוצת יורוקום שנמצאות כיום בהקפאת הליכים בביהמ"ש. הקפאת ההליכים הוארכה עד לעוד 5 שבועות, כשבמקביל יוצאים הנאמנים (נציגי הבנקים) בהליך מכרז מזורז למכירת החברות עד ל-25 בפברואר, כאשר המטרה היא למכור את השליטה בחברות בתמורה לכמה עשרות מיליוני שקלים תוך מחיקת חוב של 600 מיליון שקל.