אורמת דוחה פרסום הדוחות על רקע בדיקת סוגיות מס בארה"ב

החברה הייתה אמורה לפרסם היום דוחות לרבעון הרביעי ושנת 2017 כולה, ודחתה בשבוע ל-1 במארס ■ המניה מאבדת 2%

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת טכנו  הייתה אמורה לפרסם היום את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2017, אך פחות מיממה לפני הפרסום הודיעה החברה במפתיע על דחייה של שבוע. אורמת עדכנה אתמול (ד') לאחר המסחר בוול סטריט כי הדוחות יפורסמו ב-1 במארס, וציינה כי העיכוב נובע מכך שנדרש זמן נוסף להשלמת הבדיקה של מספר נושאים הקשורים לסוגיות מיסוי בארה"ב. זאת, ככל הנראה על רקע רפורמת המס בארה"ב.

אורמת נסחרת במקביל בבורסות של ניו יורק ותל אביב, ובשעות הבוקר מניית החברה ירדה בבורסה המקומית ב-2%. שווי השוק של החברה הוא 3.2 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 13% במחיר המניה בשנה האחרונה.

אורמת, המנוהלת על-ידי יצחק אנג'ל, פועלת בשני מגזרים: במגזר המוצרים היא מקימה תחנת כוח גיאותרמיות עבור לקוחות, ובמגזר החשמל היא מחזיקה בבעלות על התחנות הללו. האנליסטים שמסקרים את אורמת מצפים מהחברה להציג ברבעון הרביעי הכנסות של כ-169 מיליון דולר ורווח נקי בסך 56 סנט למניה, ובכך לסכם את שנת 2017 עם הכנסות של כ-695 מיליון דולר ורווח של 2.29 דולר למניה.

בעלת המניות הגדולה באורמת היא החברה היפנית Orix, שרכשה בשנה שעברה את ההחזקות של קרן הפרייבט אקוויטי פימי ושל משפחת מייסדי החברה, ברוניצקי, בעסקה של 630 מיליון דולר, ולפי מחיר מניה של 57 דולר, לעומת 64.1 דולר כיום.