נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית מלאנוקס זינקה ב-11%

נעילה מעורבת באירופה ■ מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד ב-1.6 מיליון חביות ■ דוחות ברקליס: שיפור משנה לשנה, פספסה את תחזית האנליסטים ■ מלאנוקס העלתה את התחזית לרבעון הראשון

פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פסל השור מחוץ לבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר מגמה חיובית מובהקת שנרשמה ברוב היום מאז פתיחת המסחר. המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, בדומה לסיום המסחר באסיה.

 

בגזרת המאקרו, פורסם השינוי השבועי במלאי הנפט בארה"ב, שהצטמצם ב-1.6 מיליון חביות - לעומת הצפי לעלייה של 2.2 מיליון חביות.

גלודמן זאקס מעלה את הסיכוי שפד יעלה את הריבית בחודש מארס ל-95%.

מלאנוקס קפצה אמש במסחר המאוחר בוול סטריט  וריכזה עניין גם היום, לאחר שהחברה העלתה את התחזיות שלה לרבעון הראשון, חודש אחרי שפרסמה את התחזית לראשונה. מלאנוקס מצפה כעת להכנסות של 240-250 מיליון דולר ברבעון, לעומת תחזית קודמת ל-222-232 מיליון דולר. אין שינוי בתחזית הרווחיות הגולמית, שתגיע ל-68.5%-69.5% על בסיס Non-GAAP, ואין שינוי גם בתחזית להוצאות תפעוליות רבעוניות של 120-122 מיליון דולר.

טאואר  מסכמת שנת שיא עם תחזית פושרת לרבעון הראשון: יצרנית השבבים מסכמת שנת שיא ב-2017, אך לצד הדוחות בהם עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, החברה מספקת תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2018. עם זאת, בחברה מדגישים כי למרות החולשה הרבעונית, 2018 עדיין תהיה שנת צמיחה לחברה. על שורת הרווח השפיעו לטובה שתי הטבות מס, אחת בישראל ואחת בארה"ב. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ברבעון ב-147 מיליון דולר, לעומת 48.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, בין היתר בזכות הטבת מס בסך 82 מיליון דולר הנובעת מרישום נכס מס נדחה במאזן, והטבת מס של 13 מיליון דולר כתוצאה מרפורמת המס בארה"ב (לסיפור המלא).

דחיית פרסום דוחות אורמת : חברת האנרגיה הגיאותרמית הייתה אמורה לפרסם היום את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2017, אך פחות מיממה לפני הפרסום הודיעה החברה במפתיע על דחייה של שבוע. אורמת עדכנה אתמול (ד') לאחר המסחר בוול סטריט כי הדוחות יפורסמו ב-1 במארס, וציינה כי העיכוב נובע מכך שנדרש זמן נוסף להשלמת הבדיקה של מספר נושאים הקשורים לסוגיות מיסוי בארה"ב. זאת, ככל הנראה על רקע רפורמת המס בארה"ב (לסיפור המלא).

רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הגישה אתמול (ד') לבית משפט בניו-יורק תביעה נגד זירת המסחר בביטקוין BitFunder והמפעיל שלה, בטענה כי ניהלו בורסה לניירות ערך ללא רישיון והונו את המשתמשים בה (לסיפור מלא).

חברת השירותים הפיננסיים הבינלאומית ברקליס  פרסמה היום את דוחותיה הכספיים. החברה פרסמה הפסד משמעותי לשנת 2017 והוא עומד על 1.92 מיליארד לירה שטרלינג, כשכמחצית ממנו נובע מרפורמת המס. שורת הרווח לפני המס עמדה על 3.54 מיליארד לירה שטרלינג, נתון המגלם שיפור משנת 2016, עם זאת היא פספסה את תחזית האנליסטים שעמדה על 4.7 מיליארד. 

בהמשך היום צפויות לפרסם את דוחותיהן ענקית הטכנולוגיה HP וכן גם החברה שהתפצלה ממנה, היולט פקארד אנטרפרייז.