עליות בסיום המסחר בבורסה; שיכון בינוי איבדה כ-8% נוספים

סיידוף מתקרב ליורוקום ■ מוניטין לא מוצדק: דוחות טבע לא מגלים את עומק המשבר ■ אאורה שוקלת להיכנס לתחום הבנייה ■ בראק אן וי מוכרת מלון בהמבורג ב-11.9 מיליון אירו

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (א') במגמה חיובית. זאת על רקע הסגירה הירוקה בוול סטריט, המגמה החיובית בסגירה באסיה והמגמה המעורבת באירופה ביום ו'. 

 

היום היה יום המסחר הראשון של פתאל החזקות .

בראק אן וי  הודיעה כי היא מוכרת חברה נכדה בבעלות של 100%, לה יש מלון בדרגת 3 כוכבים בעיר המבורג שבגרמניה, עבור 11.9 מיליון אירו. הנכס נרכש בשנת 2007 בתמורה ל-8.5 מיליון אירו והשווי ההוגן שלו בדוחות הכספיים עומד על כ-11.07 מיליון אירו.

סיידוף מתקרב לקבוצת בזק : הנושים הגישו הצעתו לאישור ביהמ"ש -  לאחר שאסיפת הנושים של יורוקום אישרה את הסדר החוב עם סיידוף בתחילת השבוע, הוא הוגש לאישור ביהמ"ש בסוף השבוע. הדיון יתקיים ככל הנראה במהלך השבועיים הקרובים, ואלמלא תצוץ הצעה חדשה ודרמטית (מה שנראה כסיכוי נמוך למדי), יורוקום תעבור לידיו של סיידוף (לסיפור המלא).

עוד בנושא בזק: היום הודיעו הגופים המוסדיים לחברה כי בכוונתם לזמן אסיפה כללית למינוי 3 דירקטורים חיצוניים מקצועיים לבזק ולמעשה בכך הם מבהירים שאין בכוונתם לחכות ולהמתין לאסיפה הכללית שאמורה להתכנס לאחר פרסום דוחות בזק לשנת 2017 באזור מאי (לסיפור המלא).

עוד בנוגע לבזק: על פי המסתמן הדירקטוריון שוקל למנות ממלא מקום ל סטלה הנדלר מנכ"לית בזק, על רקע אי הוודאות בנוגע ליכולתה להמשיך ולנהל את החברה בעת הזו. החלטה סופית בעניין עוד אין, אך בעבר כבר היו דיונים לקראת אפשרות למינוי ממלא מקום. לפני מספר חודשים המועמד המוביל לשמש כממלא מקום היה קובי פז סמנכ"ל החטיבה העסקית, אך לא בטוח שפז יוכל למלא את התפקיד מסיבות אישיות. לכן דובר בזמנו גם על איתמר הראל ואייל קמיל כמועמדים פוטנציאליים במקרה כזה (לסיפור המלא).

מוניטין לא מוצדק: דוחות טבע לא מגלים את עומק המשבר: הדוחות הכספיים של טבע ברבעון האחרון של 2017 כללו מחיקת ענק של מוניטין בסך 17.1 מיליארד דולר. המחיקה הזו גרמה להפסד כבד ברבעון, שהשליך כמובן על ההפסד בשנה כולה - שהסתכם ב-16.5 מיליארד דולר. המחיקה הזו במבט ראשון אולי נראית בומבסטית ומפתיעה, אבל היא לא. אפילו ההיפך - היא צנועה. לטבע יש עדיין (אחרי המחיקה) מוניטין בדוחות בסך של 28.4 מיליארד דולר. אך ספק אם זה ערך שמייצג שווי אמיתי. ספק גם אם המחיקה הענקית הזו היא האחרונה, ואם ההון העצמי החשבונאי של טבע מבטא מספר קרוב למציאות (לניתוח המלא).

בראיון ל"גלובס" אמר יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה ומנכ"ל אאורה , כי הם מנסים להיכנס גם לתחום הבנייה: "לאור המצוקה הקיימת בענף, הנובעת ממחסור בקבלנים איכותיים על רקע התמוטטות של המון חברות ביצוע בשנתיים האחרונות, אנחנו בוחנים בימים אלה רכישת חברת ביצוע" (לסיפור המלא).

הצרות בשיכון ובינוי : בערב יום ה' מידרוג הודיעה על הכנסת כל סדרות האג"ח של שיכון ובינוי לבחינה עם השלכות שליליות, לאחר שהחברה דיווחה על הפקדת 250 מיליון שקל בקרן חילוק בשל חשד לעבירת שוחד (לסיפור המלא).