הלחץ על יו"ר בזק גובר: שוקל למנות ממלא-מקום להנדלר

דירקטוריון בזק יתכנס כדי לקבל החלטות בדבר הצורך במינוי ממלא-מקום להנדלר בעקבות חקירותיה ■ ספק רב אם משפחת אלוביץ' תישאר בדירקטוריון החברה מטעם יורוקום

סטלה הנדלר/ צילום: שלומי יוסף
סטלה הנדלר/ צילום: שלומי יוסף

ההתפתחויות האחרונות בתיק 4,000 מאלצים את דירקטוריון בזק  ואת היו"ר דוד גרנות לחשב מסלול מחדש: עליהם להבין כיצד להתנהל לאור הממצאים שעולים בתיק.

על-פי המסתמן, הדירקטוריון שוקל למנות ממלא-מקום לסטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, על רקע אי-הוודאות בנוגע ליכולתה להמשיך ולנהל את החברה בעת הזו. החלטה סופית בעניין עוד אין, אך בעבר כבר היו דיונים לקראת אפשרות למינוי ממלא-מקום. גרנות פסל זאת כל עוד התרשם שהנדלר מסוגלת להמשיך ולנהל את החברה.

לפני מספר חודשים המועמד המוביל לשמש כממלא-מקום היה קובי פז, סמנכ"ל החטיבה העסקית, אך לא בטוח שפז יוכל למלא את התפקיד, מסיבות אישיות. לכן דובר בזמנו גם על איתמר הראל ואייל קמיל כמועמדים פוטנציאליים במקרה כזה.

במקביל, הגופים המוסדיים מחריפים את הטון על רקע החקירות ודורשים מגרנות לפטר לאלתר את הדירקטורים של יורוקום בחברה: אור, אורנה ושאול אלוביץ'. שאול ואור עצורים בימים אלה על רקע החשדות נגדם בתיק 4000, וספק אם יוכלו להמשיך ולמלא את תפקידיהם. 

אחת הסיבות שמאיצות את ההתפטרות של משפחת אלוביץ' מהדירקטוריון היא אישור אסיפות הנושים של הבנקים את עסקת סיידוף. לפי ההערכות, לא בטוח שהם היו מתפטרים אם העסקה לא הייתה מאושרת.