אינטרנט מבוסס חלל: מהירות של 1 ג'יגה לשנייה למשתמש

כחלק מהתוכנית תחת השם Starlink ישוגרו בשנים הקרובות 4,425 לוויינים שינועו במסלול סביב כדור הארץ ועוד 7,500 חלליות במסלולים נמוכים

אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק

חברת SpaceX, חברת החלל שנוסדה על-ידי איל הטכנולוגיה אילון מאסק, מתכוונת לשגר היום (א') לחלל טיל פלקון 9 נוסף שיישא עמו גם שני לוויינים קטנים המהווים חלק מהתוכנית הגרנדיוזית של היזם הבלתי נלאה ליצירת תקשורת גלובלית שתבטיח בעתיד אינטרנט במהירות ממוצעת של 1 ג'יגה בייט לשנייה למשתמש פרטי.

כחלק מהתוכנית אשר נושאת את השם Starlink ישוגרו בשנים הקרובות 4,425 לוויינים, שינועו במסלול סביב כדור הארץ ובמרחק של כ-700-1,000 ק"מ ועוד 7,500 חלליות במסלולים נמוכים יותר. מדובר על כיסוי של קרוב ל-12,000 לוויינים - יותר מכפליים מסך כל הלוויינים ששוגרו בהיסטוריה.

על-פי מסמכי ה-FCC, ועדת התקשורת הפדרלית של ארה"ב שפורסמו החודש, העניק הארגון בחודש נובמבר האחרון ל-SpaceX רשות לערוך ניסוי עם שתי החלליות הנקראות Microsat-2a ו-Microsat-2b, כדי לבחון את תפיסת האינטרנט המבוססת על חלל.

כל לוויין בקבוצת הלווינים המתוכננת של SpaceX ישקול כ-386 ק"ג, ויהיה בערך בגודל של מכונית מיני קופר. כל לוויין יוכל לכסות שטח של בערך 2,120 ק"מ.

המערכת נועדה לספק מגוון רחב של שירותי פס רחב ותקשורת עבור משתמשים למגורים, מסחריים, מוסדיים, ממשלתיים ומקצועיים ברחבי העולם, ומהירות הגלישה כאמור תעמוד על 1 gigabit לשנייה (Gbps). אם ניקח בחשבון שכיום כ- 57% מאוכלוסיית העולם מנותקת מרשת האינטרנט, נבין שמדובר בפוטנציאל עצום.