שאול, אור ואורנה אלוביץ' יתפטרו מדיר' בזק; הנדלר לא תודח

ההתפטרות של משפחת אלוביץ' - עקב החקירות בתיק 4000 וכן על רקע העובדה שעסקת סיידוף לרכישת יורוקום אושרה באסיפות הנושים ■ דירקטוריון בזק החליט בשלב הזה לא למנות מ"מ לסטלה הנדלר ■ המוסדיים לא מחכים: מזמנים אסיפה כללית לבזק למינוי 3 דירקטורים מקצועיים

שאול אלוביץ'/ צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ'/ צילום: שלומי יוסף

כצפוי, שאול אלוביץ', אור אלוביץ' ואורנה אלוביץ' הכריזו על כוונתם להתפטר מדירקטוריון בזק . ההתפטרות באה על רקע החקירות נגדם בתיק 4000 וכן על רקע העובדה שעסקת סיידוף לרכישת קבוצת יורוקום אושרה באסיפות הנושים ותובא לאישור בית המשפט בקרוב. 

דירקטוריון בזק החליט בשלב הזה לא למנות ממלא-מקום לסטלה הנדלר. ככל הנראה, הדירקטוריון צפוי להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות בימים הקרובים ואז להחליט. לא מן הנמנע כי ההחלטה על המנכ"ל הבא תונח להחלטת הדירקטוריון החדש בבזק או לכניסתו של סיידוף כבעל שליטה ביורוקום ובבזק. 

המוסדיים לא מחכים 

בתוך כך, היום (א') הודיעו הגופים המוסדיים לבזק, באמצעות אנטרופי, כי בכוונתם לזמן אסיפה כללית למינוי 3 דירקטורים חיצוניים מקצועיים לבזק, ולמעשה בכך הם מבהירים כי אין בכוונתם לחכות ולהמתין לאסיפה הכללית שאמורה להתכנס לאחר פרסום דוחות בזק לשנת 2017 באזור מאי.

המשמעות היא שהמוסדיים נוקטים בצעד עצמאי, ולא ממתינים לאסיפה הכללית כפי שביקש היו"ר הזמני של בזק דוד גרנות.

לדברי המוסדיים הם מחזיקים בשיעור של מעל ל-5% ממניות בזק מה שמאפשר להם לזמן אסיפה כללית. האם בכלל ההתאגדות שלהם מוכרת מבחינת משרד התקשורת, זו כבר שאלה אחרת, מכיוון שהמשרד אמור לאשר אחזקה של מעל ל-5% במניות בזק. במקרה המדובר זהו שיעור אחזקה מצטבר של כמה גופים, ולכן לא ברור איך תתייחס בזק לבקשה. יחד עם זאת יש להניח שהחברה לא תרצה להיכנס לעימותים כרגע עם המוסדיים וייתכן שתסכים.

בזק מבחינתה כבר הבהירה שבכוונתה להמליץ על דירקטורים מקצועיים לחברה דרך ועדה מקצועית שמורכבת מהיו"ר גרנות, ומהדירקטור זאב וומברמד. חברת עמדה מסייעת להם באיתור המועמדים. המוסדיים צפויים מבחינתם להמליץ על רשימה של דירקטורים שמתוכם ייבחרו השלושה שייכנסו לדירקטוריון.